לה סטורי

מי האמין שאחת המסעדות הטובות בירושלים נמצאת דווקא בשכונת מלחה? שווה ביקור מיוחד, ולא רק בגלל ארוחות הבוקר המשובחות שמוגשות לאורך כל היום.

כשאומרים לירושלמי מלחה, הוא קודם כל חושב על קניון מלחה. אחר כך הוא חושב על הגן הטכנולוגי מלחה. יש גם סיכוי לא רע שהוא יחשוב על היכל הספורט המיתולוגי ששימש במשך שנים ארוכות את קבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים. אולי הוא אפילו יחשוב על תחנת הרכבת מלחה. רק מעטים מהירושלמים יחשבו על השכונה מלחה, שכוללת בתוכה את כל האתרים שהוזכרו. האמת? קצת בצדק. אחרי הכל מה זו שכונה של פחות מ-5,000 תושבים במונחים ירושלמים?

אז הנה הגיעה לה שנת 2020 ואיתה הסיבה לבקר בשכונת מלחה: מסעדת לה-סטורי שנפתחה לא מזמן בלב השכונה הפסטורלית. עם ההגעה למקום כבר ברורים כמה מיתרונות המיקום: המקום גדול ומרווח, ללא כל בעיית חנייה. 

אז מה הסיפור של לה-סטורי? על פניו זוהי עוד מסעדה חלבית בכשרות מהודרת. כבר כשמציצים בתפריט מבינים שזהו מקום עם עושר קולינרי שלא ניתן למצוא בכל מקום. וכאן מתחילות הדילמות: האם ללכת על אחת ממגוון ארוחות הבוקר שמוגשות לאורך כל היום? לבחור באחד הכריכים המפתים? להתפרע עם מספר מנות 'בקטנה' שעושות לך טיזינג? לבחור את אחת הפיצות או הפוקאצ'ות המוכנות בטאבון הציורי שנמצא במקום? ואיך אפשר לא להזמין את אחת ממנות הפסטה המושקעות שיש לתפריט להציע?


כשאני מגיע למקום בפעם הראשונה, אני מעדיף ללכת על המנות שהמקום לוקח עליהן בעלות. לפעמים זו פיצת הבית, לעתים זהו מרק היום וזה גם יכול להיות אחת ממנות הספיישל. הפעם הפור נפל על 'הבוקר שלנו', ארוחת בוקר עשירה ומפנקת שכוללת פוקצ'ה נהדרת שיצאה הרגע מהטאבון המקומי, חביתה עשויה היטב עם מבחר עשבי תיבול, מטבלים מצוינים (איפה יש עוד איולי חצילים כזה?), גבינות איכותיות וסלט בוקר טרי ומפתיע (לא נהרוס לכם את ההפתעה!). כמו כל ארוחת בוקר טובה, גם זו מוגשת יחד עם שתייה חמה וקרה. 

הבחירה בארוחת בוקר כל כך עשירה ומגוונת, הפכה מהר מאד להיות בחירה מה אנחנו לא לוקחים הפעם, אבל בהחלט נותנים לנו סיבה לחזור בהקדם: באגף ארוחות הבוקר, הבוקר היווני בהחלט קרץ לנו, כמו גם ביצי הבנדיקט עם חלת הבריוש. בחלקת הכריכים כל כריך נשמע יותר טוב מהשני: החל מחביתת ירק, דרך החצילים קלויים ועד הטונה בליווי האריסה המתוקה. 

לאור המצוקה, החלטנו להסתפק בשתי מנות בקטנה שממש משכו את עינינו: פלאפל חציל על טחינת יוגורט ואריסה (גאון מי שהמציא את השילוב המדהים הזה!) ופסטייה יוונית, ממולאת בתערובת גבינת דבש, סילאן וגרידת לימון. כמה מתוק, ככה טעים!

יכול להיות שיהיה רעיון טוב לבוא לכאן בפעם הבאה עם קבוצה גדולה של חברים, כדי שנוכל לטעום כמה שיותר מנות. כי הרי עוד לא דיברנו על מגוון הסלטים העשיר. לא יודע אם הייתי מצליח להחליט לבד בין סלט בטטות פריכות, סלט בריאות מבוסס על קוסקוס או סלט פטריות יער חמות וחלומי. וזה עוד לפני שהצצנו על פינת הפסטות הכוללת פטוצ'יני, פפרדלה, רביולי, ניוקי, קנלוני וטורטליני המלוות במבחר שמנות, חמאות, גבינות ותבלינים.

אם צריך לסכם את הביקור במקום בשתי מילים הן תהיינה: פשוט להגיע. הן בזכות המיקום נוח ונגיש, וגם כי זוהי המלצה חמה לא לפספס את אחת מפינות החמד הקולינריות החדשות של ירושלים.


הגעתם עד לפה?

קדימה להזמין מקום!