מי קאסה Mi Casa

אי ירוק במרכז של יופי, טעם ורוגע.


הגענו לבית הקפה MI CASA שנמצא במרכז הארץ (2 דקות מהרצליה!) והופתענו לגלות אי ירוק של יופי ורוגע.

מדובר בבית קפה בחצר טובלת בירק, בפריטי אספנות מעוצבים ובמטעמים בריאותיים. בפינה קסומה בקיבוץ גליל ים, מי-קאסה הוא בית קפה משפחתי נעים המארח אוכלוסייה מגוונת, בכל יום.

התפריט מגוון ועשיר, יש בו מנות שמתאימות לחלוקה והשירות מהיר ויעיל. צורת ההגשה יפה ומעוררת תאבון והכלים צבעוניים ומיוחדים. 

במי-קאסה פונים לקהל הצמחוני והטבעוני, אמרו לנו שהתפריט הוא 90% טבעוני ומאה % צמחוני. זאת אומרת שאין פה בשר בכלל, והתפריט כולל גם מנות שטבעונים יתגעגעו אליהם (כמו למשל בורגר טבעוני העשוי מביונד-מיט). לכן, הופתענו למצוא בתפריט קלמארי! איך זה מסתדר? ואז הסבירו לנו, שמדובר ב"כמו" קלמארי. קיבלנו טבעות של פטריות מלך ויער, אבקת ים ורוטב צ'יפוטלה חריף מעט, בליווי איולי סרטנים, המבוסס על מיונז טבעוני. טעים מאוד. שילבנו גם אלכוהול לפתיחת התיאבון: רוזה בלנד הרי גליל ובירה דילריום רד (בירה בניחוח של דובדבנים ופירות אדומים). 


המשכנו במנות פתיחה נוספות:

מלוחייה זעתר לבנוני - לחם לבנוני מרובע עם עלי זעתר, שהגיע חם וטרי עם צלוחית לאבנה.

ריזוטו פתיתים – רעיון חמוד למנה קלאסית באינטרפרטציה ישראלית, פתיתים במקום אורז, ציר פטריות וכל הפטריות שהשיגו במטבח. 

פלאפל קינואה – כדורי פלאפל טעימים המבוססים תערובת קינואה, צ'יה ועדשים על מצע קרם קשיו.

פאקורה כרובית –סלט ירוק של עלים צעירים, כרובית פאקורה, בצל סגול ושבבי בצל.

לעיקרית בחרנו בקדירה אורגנית של צ'ילי קוקוס: קדירה של בטטה, בוטנים, טופו, מיקרו כוסברה ובננות מיובשות (אנחנו בחרנו להשמיט את הבננות מהמנה אבל אוהבי הפרי מן הסתם יהנו מהשילוב המקורי), ברוטב קארי חלב-קוקוס. הקדירה הייתה צבעונית, ריחנית וטעימה, ולצידה הוגש אורז. 

גם תפריט הקינוחים פה הוא מגוון, והתלבטנו הרבה עד שבחרנו בקראק פאי ובראד פודינג. קיבלנו שתי מנות מתוקות וטעימות, שתיהן בליווי גלידת וניל ביתית, והמון מתיקות לסיום ארוחה מקסימה באווירה נעימה. 

המקום פתוח כל יום החל מ 8 בבוקר, והחל מעכשיו גם בשלושה ערבים בשבוע (שני-שלישי-רביעי) עד 23:00.

בתיאבון!