שנקין בר ומטבח

מסעדת "שינקין" ברעננה מפנקת באוכל מדוקדק ובצוות שיעשה לכם טוב על הלב

בסמוך לשנקין רעננה, שוקקת לה סמטה אפופת מקומות בילוי. כן, ל"שנקין" יש חיים חדשים ברעננה - מסעדה, פאב, בר, ולמעשה שלושתם יחד. 

מסעדת "שנקין" יושבת בתוך תפאורה המדמה שדרה מגניבה ואותנטית. כך ניתן להינות מתאורה אינטימית, בחלקה דמוית פנסי רחוב, כביסה נקיה על חבלים שצמודים לחלון מוגף בתריסי וינטג׳, קירות בצבע של פעם, בקיצור: אווירה אחרת.


כאשר העובדים מלאי שמחת חיים וגם חולקים את השמחה הזאת עם הלקוחות, התחושה היא שלא באנו בלבד בעבור האוכל, אלא באנו לבלות. 

בפנים מתנגנת מוזיקת מיינסטרים שמחמיאה לבריזה הנושבת מהחצר שבקצה הבר המתומן והמרכזי, אותו אפשר "לתקוף מכל כיוון". בעיקר מהכיוון של ששת סוגי הלאגר, בירות מקומיות וגם תוצרת חוץ. 

אנחנו פרגנו לגליל המערבי ולקחנו 1/2 "מלכה" מהחבית, וכוס "וילה מאריה- סובניון בלאן איטלקי" בהמלצת הברמנית, יערה, שיודעת על מה היא מדברת. 

היין היה מקורר להפליא בטעם חמוץ-מתוק, ויש גם קוקטיילים יצירתיים ואלכוהול משובח. 

אחרי שהרטבנו את הגרון, החלו לזרום המנות הראשונות - טריו אמפנדס מלווים בסלסה וגוואקמולי, קרפציו ומרלן; נמרח לנו חיוך גדול כשגילינו ש"שנקין" זה אחד מהמקומות הבודדים ברעננה בהם ניתן לקבל פרמז׳ן על הקרפציו... שהתגלה כאחד מהשווים שאכלנו! פרוס להפליא, בלסמי הורס בסיומת מתקתקה שהביא הצימצום המוצלח שלו, ופרמזן שופע. בל נשכח את הברוסקטה הקורצת בפינת המנה. 
מנת מרלן שמזכירה את צלילי השיר "מרלן שלי מרלן"... נתחי פילה אנגוס לצד מחית בטטה שנשלפה ממדורה... וזאת רק ההתחלה.


העיקריות כללו טורטיית חזה עוף, מדובר במחבת לוהטת של בשר בבישול ארוך מפורק לצד טחינה וחלה מתוקה אותה פירקנו, וטורטיה שופעת בחזה עוף, גוואקמולי, בצל ובצד הומפרייז כהלכתם. טעים אש.

ההגשה האסתטית על פלטות עץ או מתכת, העידו על חיבור לכאן ועכשיו בעולם הקולינריה והמסעדות. 



ואז זה קרה. רגע לפני הקריסה שלנו, הגיעה מאיה, המנהלת המקסימה, והנחיתה על הבר בזה אחר זה, מנות מרחבי העולם:

מצרפת: קרם ברולה עם בננות מקורמלות כהלכתן, מספרד: צ׳ורוס קריספי, ומניו ג׳רזי: צמד עוגיות אוריאו בטמפורה... אחזתי בחוזקה את כף היד של בן זוגי בביס הראשון, עם חוויית הטעמים.


עידו ואסף דותן הם שני אחים שהבינו שכדי להחיות את חיי הלילה של רעננה, עליהם להביא נגיעות מתל אביב, וביחד עם אהבתם כלפי הסועדים ורצונם להביא ללבם שמחה, הם עושים זאת בגדול ומחיים את העיר. מפנקים באוכל טוב, אלכוהול שלא יחסר, מוזיקה לכל, תאורה ותפאורה שמסדרות אחלה אווירה, וצוות מקפיץ ואדיב.


שנקין כבר ידעה אירועים פרטיים, ומארחת עד 130 איש, לשמחות ימי הולדת, ברי מצוות, ואפילו חתונות! 

טוב להזכיר שבאזור שוכנות פנינות נוספות מבית היוצר של האחים דותן, כמו מסעדת "פאצו" האיטלקית. 

בקיצור, להגיע ולסעוד ישר לנשמה.