קלמטה – יוון בישראל

אין מקום מושלם מזה לבלות בו יום חופשי באמצע השבוע. כיכר קדומים הוא אחד המקומות המתוירים באזור, והנוף הנשקף מחלון המסעדה הוא בפירוש הפנינה שיש לאזור להציע. המוזיקה היוונית האותנטית היא חלק בלתי נפרד מהחוויה.

אני חובבת גדולה של כל מה שקשור ליוון. מאז שהייתי שם נדמה שהמוזיקה היוונית, האלכוהול והאוכל כמובן, הם כמעט כל מה שאפשר לבקש.

הגענו לקלמטה שביפו בצהרי יום חג. אין מקום מושלם מזה לבלות בו יום חופשי באמצע השבוע, מה גם שלרוב באמצע השבוע קלמטה פתוחה רק בערב (החל מהשעה 5 אחה"צ, ובסופי שבוע החל מ 12 בצהריים).  כיכר קדומים הוא אחד המקומות  המתוירים באזור, והנוף הנשקף מחלון המסעדה הוא בפירוש הפנינה שיש לאזור להציע. המוזיקה היוונית האותנטית היא חלק בלתי נפרד מהחוויה. 

התחלנו את הבילוי בבחירה מתפריט הקוקטיילים: הזמנו קוקטייל קמפרי פיז: קיבלנו קמפרי מנוער עם וודקה בניחוח אשכולית, ג'ין, ליצ'י, סודה ועלי נענע. ניסינו גם סנגריה לבנה: אגסים מבושלים עם יין לבן (אנחנו כמובן אכלנו אותם כשסיימנו לשתות את הקוקטייל!), הדרים, תבלינים (כמו למשל קינמון, ועוד...) מוגש עם קרח ויין מבעבע. הקוקטיילים המעולים היו פתיחה מרעננת. 

תפריט המנות מוקפד מבלי להיות מתנשא, ומאופיין במנות של בישול ייחודי וקונקרטי עם יד מדויקת של השף והקפדה על חומרי גלם טריים ומקומיים. לשולחננו הוגשו לחם כפרי חם וטרי הנעשה במקום עם ליווי של כמה ממרחים וזיתים מסוגים שונים, גם זיתי קלמטה כמובן. בחרנו ללוות את הלחם והממרחים גם במנת חציל, וקיבלנו מנה יפה וטעימה של חצילים קונפי ברוטב עגבניות. 

מהמנות הראשונות בחרנו סביצ'ה וסלט זוקיני. קיבלנו שתי מנות טעימות, הסביצ'ה מבוססת על מוסר-ים בליווי בורגול, עשבים קצוצים ויוגורט לבנה. מנה צבעונית, יפה וטעימה. סלט הזוקיני היה ליווי מושלם למנה הזו, הזוקיני נפרס דק ולווה בעגבניות צלויות ויוגורט.

לעיקריות בחרנו מנה אחת צמחונית והשנייה בשרית. המוסקה של קלמטה פשוט מופלאה. תבטיחו לעצמכם שלא תפספסו אותה! הייחודיות שלה מבוססת על בשר בבישול ארוך (במקום הבשר הטחון המסורתי) ובשילוב עם תפוחי האדמה, החצילים, הבשמל והרוטב, היא פשוט מוסקה מעולה. למנת הפסטה לקחנו חונקי כמרים (הצורה הכי טעימה בעינינו) מנה המוגשת על בסיס של לבבות ארטישוק בליווי של שום, יין לבן, חמאה, ארוגולה וגבינת פטה טרייה. 

לקינוחים כבר לא היה לנו מקום אבל שמענו שהכנאפה של קלמטה פשוט מעולה. בפעם הבאה בטוחה שנבדוק גם את זה. 

יש במקום ספיישלים משתנים מידי יום, לרוב מדובר בפילה דג מיוחד כלשהו או בנתח בשרי מסקרן.


קלמטה פתוחה עבורכם גם לאירוע מיוחד. המקום מתאים לאירועי בוטיק שייתפרו במיוחד עבורכם ובשיתוף מלא עם החוגגים כמובן, לכמות של עד 40 חוגגים. האירוע בסגנון הייחודי למקום, עם המנות הייחודיות לקלמטה המוגשות עבורכם למרכז השולחן, והנוף המושלם שיש פה עבור האורחים שלכם. 

מומלץ בחום, תיהנו!