בני הדייג נמל תל אביב

הכתבה הזו מתחילה בסיפור על בחור צעיר, בני שמו, שאת כל ילדותו בילה בים, לצד אביו שהיה חובב דייג מושבע. למעשה, הים והדגים היו האהבות הראשונות של חייו. הוא אהב גם לבשל, ואת הדגים היה מכין בטוב טעם וברמת בישול גבוהה.

הכתבה הזו מתחילה בסיפור על בחור צעיר, בני שמו,  שאת כל ילדותו בילה בים, לצד אביו שהיה חובב דייג מושבע. למעשה, הים והדגים היו האהבות הראשונות של חייו. עוד בהיותו ילד, בשעות המוקדמות של הבוקר, כשכולם עוד ישנים, היה יוצא עם סירתו אל הים ומבלה שם ימים כלילות, דג ועוד דג ועוד ועוד...הוא אהב גם לבשל, ואת הדגים היה מכין בטוב טעם וברמת בישול גבוהה ובעיקר טעימה.

אי שם בשלהי שנות ה 70, בני הביא שינוי קולינרי בתרבות ההסעדה בישראל. הוא פתח את המסעדה הראשונה בנמל יפו וקרא לה, איך לא, בני הדייג. המסעדה הפכה להיות מוסד קולינרי שאליו הגיעו מדי יום מאות אנשים לאכול מהדגים ומאכלי הים הטריים שבני היה דג כל בוקר בעצמו, מהים היישר לשולחן הסועד. היום,  ארבעה עשורים אחרי, המסעדות הקרויות על שמו של בני הדייג. מפוזרות להן ברחבי המדינה ועדיין, מדי בוקר, בני דואג להביא להן את הדגים הטריים המיוחדים שרק הוא יודע לדוג, היישר מהים.

על רציף נמל תל אביב, אל מול שובר הגלים, כאשר על הקיר תלוי הגה אוניה ותמונות המציגות היסטוריה קולינרית, נמצאת אחת המסעדות של בני. את פנינו מקבל הבן, יוסי. בחור נעים הליכות שרואים שהמסעדה היא כול חייו. יחד עם צוות חייכני ואדיב ולצד עשרות סועדים, תיירים ומקומיים כאחד, התיישבנו אל מול השקיעה והתחלנו בחוויה הקולינרית של בני הדייג.

מנות הפתיחה המוגשות על כל שולחן היו; סלט כרוב, סלט סלק , סלט טבולה, חומוס גרגירים, צ'ירצ'י טריפוליטאי, מטבוחה חריפה, חצילים בכל מיני וריאציות ועוד ועוד. הכול טרי ומוכן במקום.  מנות מיוחדות וטעימות במיוחד היו טרטר על לבנה, מנה מושקעת בכל טוב, קציצות דגים על רוטב עגבניות וטחינה, מנה מומלצת ביותר, קרפצ'יו דג סלמון עם ריח נהדר ושילובי טעמים, פטריות מוקפצות במחבת לוהטת לצד עגבניות שרי ורוטב טריאקי והייתה גם קערה ענקית בצורת סירה ובתוכה מחולקים שלושה סוגי סלטים; ירקות חתוכים דק, סלסולי חסה ועגבניות ופלפלים חריפים. אומנם זו רק מנת סלט אבל היא מנת שוס! מושקעת, מלאה בטעמים ונותנת לכל סועד וסועד את האפשרות לבחור ו/ או לשלב יחד על הצלחת עם כל המנות האחרות שבשולחן.

הטריות והטעמים היו מושלמים. אל כל המנות הללו, המלצרית המקסימה נעמי, הביאה לשולחן מנה שנקראת טריפל מיקס. שלוש קומות של קעריות מלאות בכל טוב, שרימפס, קלמארי, מולים וסרטנים כאשר את כולם עוטף רוטב לימון סמיך ומרענן. הריח הנהדר, הטריות של המוצרים, מנה מצוינת ומומלצת  מאוד לאוהבי פירות ים.

המנה העיקרית הייתה הפתעה עבורנו. דג בר-ים, גדול מאוד יש לומר, הנאפה בתוך טאבון כאשר כולו מכוסה טחינה גולמית מלאה בלימון, שום ושמן זית, לצד עגבניות שרי מתפוצצות, מתוקות וטעימות. זו מנה ענקית  ומקורית. שילוב הטחינה ושאר המרכיבים, המלווה את תהליך האפיה של הדג בטאבון, יוצר שכבת טעמים מושלמת. בשר הדג היה רך ונימוח על הלשון, הריח, הטעם, החוויה של מנה כזו בפעם הראשונה עבורנו, הייתה מושלמת. מקוריות, יצירתיות וגאונות גם יחד. 

הקינוח בבני הדייג, הוא לא פחות מושקע וטעים מהמנות האחרות. התפנקנו על עוגת ביסקוויטים ביתית; שכבות ביסקוויטים, קרם וניל ושוקולד קריספי בציפוי עדין של גנאש שוקולד חלב והייתה גם מנת סופלה מפנקת במיוחד של פונדו שוקולד חם עם טראפל שוקולד בתוכו. אין מילים שבהן ניתן לתאר את הטעמים המתוקים המסכמים את אחת הארוחות הבאמת טעימות ומלאות בכל טוב שאכלנו מעבר למילה אחת, חוויה.


המקום פתוח בכל ימות השבוע  וניתן לערוך בו אירועים עד 140 איש.

האוכל שמגישים בבני הדייג על שולחן הסועד מגוון; דגים, מאכלי ים, בשרים על האש, סלטים, לחמים, קינוחים ובקיצור, הכול מהכול. ההקפדה על הטריות ועל השירות היא ללא דופי וכמובן, המיקום המושלם אל מול הים. כל מה שנותר לכם הוא פשוט להגיע, לאכול וליהנות.

בתיאבון!