סקיילין

מסעדת סקייליין מוכיחה שעם שילוב מושלם של קולינריה איכותית ונוף מהמם, השמיים הם הגבול.

מסעדת סקייליין מוכיחה שעם שילוב מושלם של קולינריה איכותית ונוף מהמם, השמיים הם הגבול.

ברוכים הבאים למסעדה שאף-אחד-לא-מכיר הכי טובה בירושלים. המסעדה הזו נמצאת כבר 4 שנים במלון 'גני ירושלים', שגם אותו כמעט אף אחד לא מכיר, לפחות לא בשם. המלון שוכן במתחם המלונות שבכניסה לעיר, ברחוב וילנאי. נחשו מה? גם את הרחוב הזה כמעט ואף אחד לא מכיר... אנחנו פה כדי לשנות זה.

מסעדת סקייליין נמצאת בקומת הגג של המלון עם נוף כמעט פנורמי הכולל בין היתר את אזור הכניסה לעיר ואת קריית הממשלה. במעלית תתבקשו ללחוץ על קומה 12, אך בפועל מדובר על קומה 15 בפאתי גבעת רם, אחד האזורים הגבוהים בעיר. הנה לכם סיבה ראשונה להגיע למסעדה: הנוף.

אחרי שתתיישבו, תזכו ליהנות ממבחר סיבות נוספות שאולי יפתו אתכם להגיע למקום, ואנחנו לא מדברים רק על מגוון הלחמים המוכן במקום ומלווה במתבלים נהדרים. אנחנו פתחנו שולחן עם מספר מנות נבחרות נהדרות עליהן מיד נספר, אך עיון בתפריט הפך גם כמעט כל מנה שלא הזמנו לסיבה לחזור למקום.


כמנות פתיחה הלכנו על באן ברווז (לחמניות מאודות היטב גדושות בקונפי ברווז מפורק), פטה כבדים (שהוגש על מצע של ביסקוטי אגוזים ותבלינים חמים) וסמבוסק טלה המלווה בגרגירי חומוס, סילאן, רימונים, עלי זעתר וטחינה. שלוש המנות היו פשוט מצוינות. בקטגוריית שווה לחזור שוב כדי לבדוק, זכו ארבע מנות נוספות: מחבת שקדי עגל (איך לא הזמנו גם את זה?!), בוריק (הראשון בחיי בו אני נתקל במסעדת יוקרה), מח עצם (אולי מסעדת המהדרין היחידה בירושלים שמגישה את המנה הזו) וספייר ריבס טלה (טוב, בשביל המנה הזו אולי נצטרך לחזור אפילו פעמיים...).

בגזרת העיקריות הסתפקנו בשתי מנות: וולינגטון כתף טלה (מנה מיוחדת אותה פגשתי לראשונה בחיי) ואנטריקוט משובח שהוגש עם תפוחי אדמה פריכים, פטריות צלויות, צ'ימיצ'ורי עגבניות וחרדל. שתי המנות היו עשויות היטב ולא הותירו מקום בקיבה, אך בהחלט הותירו חשק לחזור. לשלב הגמר בקטגוריית מנות נוספות שחייבים חייבים לחזור ולבדוק העפילו לא פחות מחמישה מועמדים: אסדו בצלייה איטית, אוסבוקו טלה, צלעות טלה, חזה ברווז, וריבסטייק המוגש לפי משקל.

כלקח, החלטנו לא להציץ בתפריט הקינוחים ופשוט זרמנו עם המלצת המלצר המארח. באופן שכבר לא הפתיע אותנו, ההמלצה התגלתה כמעולה ומקורית. כשנחזור, נברר מה פספסנו...

אם השתכנעתם להגיע לבקר במסעדה, יש מספר טיפים שכדאי להכיר: המסעדה פתוחה כל יום החל מהשעה שש בערב, והיא מפעילה שני סיטים (בעברית: סבבי הושבה), כך שכדאי להזמין מקום מראש לפני שמגיעים.

לא נסיים בלי מבט לעתיד: את שלל המנות שזכינו לטעום ליווינו בשתיית יין וקוקטיילים מיוחדים המוכנים במקום על פי מתכונים מקוריים. השמועות מספרות שבקיץ הקרוב אפשר יהיה ליהנות מהקוקטיילים במרפסת החיצונית למסעדה, שתהפוך לבר המוקף באוויר הרים צלול כיין, או קוקטייל :)