בלקן
  • phone077-9976239
  • addressחשמונאים 99, תל אביב


שווה לבדוק

בלקן זה כאן

רק לאחרונה נפתחה מסעדת "בלקן" בלב תל אביב, וכבר משגעת את הבאים בה עם מנות צבעוניות בטוויסט ישראלי, הישר מחבל הבלקן השופע

הכל התחיל לאחר שדניאל, בנו של בעלי מסעדת "בלקן" הדנדשה בתל אביב, חזר מחו"ל עם אהבה חדשה למסורת ולקולינריה המסורתיות של חבל הבלקן.

כך נפתחה לה לפני כחודשיים וחצי המסעדה ברחוב החשמונאים בתל אביב, בהובלת השף הידוע אייל לביא.


המסעדה היא חלבית וכשרה מטעם הרבנות ת"א, והכוכבים בה הם הבצקים והדגים.

המנות על טהרת הבלקן – קיבלו אינטרפרטציה ישראלית ואת הטאץ' הייחודי של השף אייל, שמקנה להן קריצה חמה ממחוזותינו.


חומרי הגלם טריים יום יום, והמנות מוכנות ממש במקום מא' ועד ת'.


כך תוכלו להנות ממבחר מנות צבעוני וגדוש בטוב, כמו פילה דג ים עם מרמלדת שזיף ופלפל שחור, גראטן סלק, תפו"א ועירית; קבב דגים צלוי בטאבון, עם פילה של חציל שרוף, על לחם שטוח הנאפה במקום, עם פלפל חריף ופטרוזיליה; ניוקי המוכן במקום מאפס – עם קרם תרד, עגבניות צלויות וגבינת קשקבל.


בין הקהל השוטף, פוקדות את המקום אף משפחות רבות שמקורן בארצות הבלקן – בכדי להתענג על טעמי ילדותן, עם פרשנות ישראלית בועטת.

אף המוסיקה המתנגנת הינה בלקנית בהתאם, והקצב עושה שמח בנשמה. גם השפעות מיוון וטורקיה מציצות בפסקול המתנגן.



עיצוב המסעדה תואם – כאשר שטיח קיר ענק בעבודת יד, כדים, כלים שונים ואפילו כלי הגשת הקפה יובאו הישר מחבל הבלקן במיוחד אל תוך המסעדה. הכי אותנטי.

ואם כבר קפה, אז רק שתדעו שאפילו הקלייה נעשית במקום!


המקום כולל שתי קומות ואף אופציה לישיבת חוץ, במתחם החיצוני הקדמי שברחוב החשמונאים, או במתחם החיצוני האחורי, הלוא הוא ה"פיאצה" של רחוב גבעון.

אם חשקתם, תוכלו לסגור את המתחם לאירועים עד 150 איש בקיץ, או עד 70 איש בחורף.

וקבלו סקופ – לאחר שהתנהלה המסעדה בלו"ז החל מ12 בצהריים לעסקיות, ועד 12 בלילה... ממש לקראת פורים מתכוונים ב"בלקן" להשיק את סרוויס הבוקר החדש, לאחריו תפתח המסעדה את שעריה כבר משעה 7 בוקר לקפה ומאפה, וכבר ב8 בבוקר לארוחות בוקר ייחודיות.


בין היתר תוכלו לפתוח את הבוקר עם גיבץ' ירקות מבושלים עם ביצי עין; פידה – מאפה גבינות בצורת אוניה, הממולא בביצים ועגבניות קלויות; סלטים צבעוניים, אומלטים עם תרד ותפו"א, בורקסים בלקניים לפנתיאון, ועוד ועוד!