גריל בר

אל תיתנו לקנקן לבלבל אתכם. מסעדת הגריל בר היא מסעדת בשרים נהדרת ומשתלמת לכל אוהב אוכל.

בעשור שאני גר בירושלים חלפתי עשרות פעמים על פני מסעדת גריל בר, הממוקמת במרכז של המרכז של עיר הבירה, ולא זכיתי להיכנס. תמיד חשבתי שמדובר על עוד שיפודיה. כמה טעיתי. בביקור הראשון שלי בגריל בר, מסעדה שוקקת אנשים ובשרים עם ותק של 14 שנים ומאות לקוחות מרוצים מדי ערב, גרמה לי להתחרט על עשור אבוד בו לא נכנסתי למקום והלכתי שולל אחרי החזית המעט מיושנת ובנאלית של המקום. 

למרות היותה שיפודיה, ההשקעה הרבה ניכרת בעיצוב ובחומר הגלם של כל פריט במסעדה, בין אם הוא למאכל ובין אם לאו. הכיסאות והשולחנות המכובדים, מגוון היינות היוקרתי, העיצוב המוקפד של החלל, ההגשה המרשימה של האוכל, המטבח הנקי והאסתטי, וכמובן האוכל המשובח - כל אלה הופכים את חווית הביקור בגריל למשתלמת ומפנקת – ביקור במסעדת בשרים איכותית במחירים שווים לכל כיס.

את הביקור שלנו פתחנו עם פרישת תריסר סלטים שהיו פשוט טובים. על כולם התעלו החצילים המטוגנים בפירורי הלחם – לא מנה שמוצאים תדיר במסעדות. לצד הסלטים הובאה לשולחן גם סלסלה עם פיתות חמות שנאפו הרגע בטאבון של המסעדה. איך שסיימנו חלק מהסלטים, ניגש אלינו המלצר שרצה למלא לנו את הצלוחיות. ביקשנו את רחמיו שיוותר לנו אך הפעם כדי שנוכל ליהנות גם מהבשר הצפוי לנו. 

הבקשה הזו לגמרי הוכיחה את עצמה כעבור מספר דקות, עת הגיעו לשולחננו מגוון בשרים עשויים היטב היישר מהגריל המקומי: החל משיפוד קבב מתובל, דרך שיפודי פרגית ואנטריקוט ועד כמה צלעות. כל הבשר היה טעים מאד, אך בעיקר התענגנו על האנטריקוט והצלעות. יחד עם הבשרים הגיעו מנה של אורז ושעועית וסלט קצוץ מתובל היטב. אל תשאלו אותי איך הם היו. בשלב הזה לא יכולתי אלא לראותם בלבד.

בשיחה קצרה עם רן וערן, בעלי ומנהלי המקום שהם במקרה גם גיסים, גילינו שהתפריט הולך להתעשר עם מאפים מהטאבון החדש שהם בונים במקום, ושהמקום זה עתה סיים להתרחב על מנת לאפשר אירוח אירועים לקבוצות בגדולים שונים של עד 110 איש. למסעדה יש כשרות מהודרת של הרב מחפוד, כזו המאפשרת לכמעט כל גווני הקשת הירושלמית להגיע וליהנות ממטעמי המקום.

לאורך כל הערב ראינו את רן וערן נותנים את הנשמה ומתרוצצים כדי לוודא שאף לקוח לא יעזוב את המקום לא מבסוט, עובדה שהסבירה את ההעדפה שלהם שלא לפתוח את המקום כלל בשישי ובשבת על מנת שיוכלו לנוח כמו שצריך עם המשפחה בסוף השבוע.

שנייה לפני שגם אנחנו עזבנו למנוחה שלנו, העזנו ובדקנו אם יש קינוח. מיד הוגשו לשולחן כדורי גלידת שוקולד ועוגת גלידה עם אגוזים וכרמל, שלמרות שהיו טעימים, כבר לא הפתיעו אותנו. בכל זאת, התרגלנו מהר לסטנדרט הגבוה של הגריל בר. 

אנחנו עוד נחזור.