רוזה רוזה רוזה רוזה

אחרי שבע שנים בהן מסעדת רוזה במושבה הגרמנית מלווה אותי, הגיעו בעלים חדשים ושינו את פניה. החלטתי לצאת לביקור נוסף במסעדה המחודשת ורק דברים טובים (וממש טעימים!) יצאו מזה.

מסעדת רוזה במושבה הגרמנית משנה את פניה, ורק דברים טובים (וממש טעימים!) יוצאים מזה. מסעדה: רוזה מסעדת רוזה הגיעה יחד איתי לשכונה. אני מלווה אותה כבר שבע שנים, אם בישיבה במסעדה, אם במעבר לידה, אם בשעות הפתיחה ואם בשעות הסגירה. בתחילת דרכה, הייתה המסעדה פשוט מושלמת: אוכל נהדר במחירים זולים. אלא שהיה זה מסוג המקרים בהם התקיים הכתוב "איט איז טו גוד טו בי טרו". אט אט המחירים במסעדה החלו לעלות, התמורה לכסף החלה לרדת, והמסעדה איבדה מזוהרה.



עד שלפני מספר חודשים, בא לשכונה בחור חדש, ואם לדייק, אפילו שניים: עידן ואלירן, שרכשו את המקום, ועשו לו מייקאובר שבהחלט מצדיק ביקור נוסף במקום. עידן, מסעדן מנוסה, ואלירן, שהוא גם השף של המקום, לקחו את העניינים לידיים והפכו את המקום לאחת המסעדות האטרקטיביות ביותר באזור.עדות ראשונה לכך היא התפריט העשיר והאוכל הנהדר. לעתים קרובות, ריבוי מנות בתפריט עלול לעורר חשד כאילו למקום אין התמחות מיוחדת ושהכמות הגדולה נועדה להסתיר את האיכות הירודה. לא זה המקרה. ברוזה, כל מנה שטעמנו הייתה פשוט נהדרת.


למנות ראשונות הרשו לי להמליץ לכם על שתי מנות נהדרות: פטה כבדי עוף וברוסקטת אסאדו עגל. הפטה, שמוגש על מצע לחם קלוי, עשוי נהדר וטעמו העדין מתאים גם למי שאינם חובבי כבד. הברוסקטה לא נשארת מאחור, והשילוב הנהדר של אסאדו עגל בבישול ארוך יחד עם האיולי צ'יפוטלה, פשוט עושה את העבודה. למי שפחות אוהב בצק במנות הראשונות מומלץ לנסות את סביצ'ה הסלמון, שמגיש ערבוב נהדר של טעמי מלון, צ'ילי חריף, בצלי שאלוט וויניגרט מנגו, או את קרפצ'ו הבקר הכולל שילוב מיוחד של פיצוחים מקורמלים ואיולי ים תיכוני.


בגזרת העיקריות מומלץ לא לפספס את הפרגיות צלויות במרינדת עשבי תיבול עם אורז, ירוקים, משמשים מיובשים (הברקה!), תערובת שקדים, ובצלצל קריספי. שתי מנות יקרות יותר, אבל בהחלט כאלה שמצדיקות את המחיר, הן האנטריקוט המיושן הצלוי בגריל ומתובל בצ'ימיצ'ורי שום, ופילה הבקר המוגש על מצע תבשיל ניוקי, פטריות, תרד ורוטב יין אדום.


התפריט המגוון כולל גם פוקאצ'ות ענקיות בתוספות מקוריות המוכנות בטאבון המקומי, פיתות וכריכים המוגשים במבחר מילויים מפתיעים, וגם סלטים עשירים שהופכים את המקום לאופציה נהדרת עבור צמחונים (וגם עבור מי שסתם בדיאטה ואוהב את הבשר שלו עם סלט...).


תאמינו או לא, אחרי כל הטוב הזה, הגיע שלב הקינוחים, שכבר הפיל אותנו לגמרי. הקינוח הראשון היה עוגת שוקולד פאדג' חמה ונימוחה, עשויה ללא קמח ומלאה בשוקולד מבפנים ומבחוץ. הקינוח השני, היה בנופי, שזה פאי בצק במילוי בננות מקורמלות וריבת חלב. הקינוח הזה היה חלום, ולא רק בגלל שזו הפעם הראשונה מאז הטיול שלי בהודו לפני כעשור, בו אני פוגש בירושלים בנופי אורגינל. שני הקינוחים היו נהדרים גם אם לא היינו מתחשבים בהנחת ה"פרווה".


שורה תחתונה: רוזה קוראת לכם. תגיעו. זה ישתלם.



רוזה
רחל אימנו 2, ירושלים
077-2307666