צ'ומה מטבח אותנטי Chuma
  • phone03-5661666
  • address‏אבן גבירול 71, תל אביב


שווה לבדוק

לאכול בחוץ ולהרגיש בבית

האמת, אין כמו לאכול בחוץ. להיחשף לטעמים חדשים, תבלינים מיוחדים. אבל הכי כיף, לאכול בחוץ ולהרגיש בבית. אני מתה על מאכלי עדות: קוסקוס כמו זה שהייתה מבשלת הסבתא-המרוקאית שאף פעם לא הייתה לי, מרקים מיוחדים, סלטים תוצרת בית ועוד.

הגענו לצ'ומה באחר הצהריים של יום חול. המקום מתמחה במגוון מאכלי עדות, והכל כשר.

פתחנו את הארוחה בכוס יין. במקום מגישים יין ישראלי, ובכל יום יש כאן כמה סוגי יינות מתחלפים בהתאם למנות המוגשות באותו יום. אהבנו את הרעיון ואהבנו מאוד את היין (קברנה סוביניון של יקבי בנימינה).

התחלנו בפתיחים. השולחן שלנו התמלא במבחר של סלטים יפים וטעימים, הכל טרי טרי ונעשה בעבודת-יד ממרכיבים של המטבח הישראלי המקומי. בין היתר היו שם מטבוחה, חצילים בטחינה עם מיונז (שילוב מנצח), חצילים קלויים ברוטב מיוחד, חמוצים ביתיים, קולסלאו במיונז, סלט כרוב לבן וגם סלט כרוב סגול, סלט גזר, ועוד ועוד. בין הסלטים הוגשה גם עמבה תוצרת בית שהייתה תוספת מרהיבה גם למנות העיקריות שיגיעו בהמשך. עם כל הטוב הזה קיבלנו גם לחם פרנה שנאפה במקום ונמשח בתערובת של שמנים ושום טרי לפני שהוא נצרב בטאבון.

למנות העיקריות עמדנו בפני התלבטות: במקום יש מבחר שיפודים ובשרים שונים, וגם מנות צמחוניות מגוונות. הזמנו שיפוד בייבי פרגית, וקיבלנו שיפוד מעולה של בשר פרגית מושרה במרינדת צ'ומה על הגריל. עם השיפוד הזמנו תוספת של "אורז חגיגי". מנה טעימה ויפה של שלושה סוגי אורז, כל אחד מייצג עדה אחרת. במנות הצמחוניות בחרנו בטאג'ין קוסקוס. קיבלנו מנת קוסקוס עם מגוון ירקות, וליווינו את זה בחורשט סבזי. תבשיל ירק טעים ומתובל היטב, הכולל הרבה ירק ולימון פרסי.

image1.jpg

בקינוחים ממש חגגנו. התפריט מציע מגוון רחב של קינוחים והכל בעבודת יד. בחרנו בקינוח אחד פירותי יותר ובאחר שוקולדי יותר. קראמבל התפוחים הוא קינוח צבעוני וטרי, של פלחי תפוחים מקורמלים על מצע של בצק פריך שקדים, במעטפת פירורי בצק שטרוייזל. הקינוח השוקולדי שנחבר הוא זיקוטו. שם מיוחד לקינוח מושקע וטעים על טהרת השוקולד: קראמבל שוקולד מלוח בשילוב טופי, קרם פטיסייר, ומעליו מוס שוקולד בלגי עשיר, מעוטר בשבבי מקרונס צבעוניים מוזהבים.

יש לצ'ומה מועדון חברים ומאוד כדאי להצטרף אליו. מה תקבלו? הפתעות ומבצעים שווים ביותר. בקיצור, כדאי לכם להצטרף ולהביא גם חברים.

שתהיה חברות טעימה!

image2 (1).jpg

צ'ומה מטבח אותנטי Chuma ‏אבן גבירול 71, תל אביב 077-9978618