המעשנה
  • phone077-9976906
  • addressנתיב הזית 88, מושב ינוב


שווה לבדוק

תאוות בשרים

מסעדת "המעשנה" שבמושב ינוב היא חלומו של הקרניבור הממוצע. במהלך הארוחה שלנו אצל זיו, זכינו להתענג על הודו מעושן מתובלן בשלושה סוגי פפריקה, שייטל חלק אחורי, שוק אווז ביין לבן, ועגל ממיה רך ונימוך, כאשר בכל סבב של הגשת בשר הונחה על השולחן עוד תוספת צד מרעננת... היה טעים ומפנק

מסעדת "המעשנה" שבמושב ינוב היא חלומו של הקרניבור הממוצע. במהלך הארוחה שלנו אצל זיו, זכינו להתענג על הודו מעושן מתובלן בשלושה סוגי פפריקה, שייטל חלק אחורי, שוק אווז ביין לבן, ועגל ממיה רך ונימוך, כאשר בכל סבב של הגשת בשר הונחה על השולחן עוד תוספת צד מרעננת... היה טעים ומפנק.

הבטן מתחממת והחך מכין עצמו, בעודנו מתקרבים אל מושב ינוב, בו שוכנת לה אחת הפנינים הקולינריות של הארץ שלנו, הלוא היא מסעדת "המעשנה". המעשנה היא פרוייקט חייו של זיו, מסעדן שנסע לארה''ב שם למד את אומנות עישון הבשר, וחזר עם תשוקה להעביר את הטעמים הייחודים דרך אירוח חוויתי ומפנק. בהתחלה החל לערוך אירועים פרטיים, וערבי קונספט לקרניבורים שמבינים עניין. כך זיו סלל דרך לערבי קונספט ופופאפ שמאוד פופולאריים היום. בערבים אלו היתה מסתוריות ושפע של איכות שלא היתה מקובלת והתמיעה את את חשיפת קהל הקרניבורים לעולם המעושנים שפורח בשנים האחרונות. הצלחת ערבים אלו הביאו את זיו להבנה שלמרות הקושי בענף המסעדנות יש מקום לתקוע יתד ודגל במקום קבע ולפתוח מוסד למעושנים כאמור "המעשנה".

במקום ישנם שבעה כלי עישון הנאמנים לשיטות העישון הקדומות, מעשנות במסעדה ובחצר, מעשנה לדגים, מעשנה באדמה וגריל לאירועים מיוחדים. עישון הבשר מתבצע על ידי שליטה בטמפרטורה וכמות העשן הנכנס למעשנה, וכך הבשר מקבל טעמים שונים בהתאם למשך הזמן שהוא מבלה בפנים.

בעיצוב חמים וביתי, ניתן לחוש את עבודת הידיים של זיו ואביו המתבטאת בכל דבר שנמצא במקום. ניתן לראות שיש שימושים בולטים במיחזור חומרים שמעניקים אופי ביתי וחמים המתחבר עם הפשטות . לדוגמה שימוש לתות ישנות כשולחנות או גופי תאורה מבקבוקי יין.

בכדי לשמור על אווירה אקסקלוסיבית, האירוח הוא בשני סבבי הזמנות, 18:30 ו21:15 לכן נדרש להזמין מקום מראש, ואם מדובר על סופ''ש אז עדיף כמה שיותר מוקדם. ישנם שלושה מסלולים שיכבדו כל אביר ומלך בממלכת הבשר של "המעשנה", המחיר לסועד נע מ150-250 שקל, כאשר סעודת המלכים כוללת את השתייה החריפה ללא הגבלה, יין הבית מיקב ויתקין ובירה מלכה אדמונית שפשוט מלווים את הבשר בטבעיות. הארוחה מוגשת בסגנון SHARING כך שהאוכל מוגש למרכז השולחן אל פלאנצ'ה קטנה וחיננית ובצורה איטית ונעימה - Slow Food ברמה גבוהה. המעשנה מגישה ארבעה סוגי בשר: בקר, הודו, טלה ואווז. במקום אין תפריט קבוע, וכל יום המעשנה מתמלאת בנתחים וירקות שונים. בתחילת הארוחה השולחן בוחר מסלול והעדפות, והנתחים מגיעים אל השולחן ונבחרים על פי רמת העסיסיות וקצב הארוחה.

במהלך הארוחה שלנו אצל זיו, זכינו להתענג על הודו מעושן מתובלן בשלושה סוגי פפריקה, שייטל חלק אחורי, שוק אווז ביין לבן, ועגל ממיה רך ונימוך, כאשר בכל סבב של הגשת בשר הונחה על השולחן עוד תוספת צד מרעננת, מסלט חסה וקולורבי ועד אורז שום ותבשיל בוקרים. כמובן שלרגע לא השאירו לנו צלחת ריקה, ובמשך כל הערב הסלטים וירקות השורש המעושנים זרמו אל השולחן. זה הזמן לספר לכם שיש במקום מגוון של יותר מ20 טעמים שמכינים במקום ואנחנו זכינו לטעום את החרובים והתמרים. היה טעים, מרענן, ובהחלט מכניס לאווירה. וכן, זה מומלץ גם למי שלא חובב מושבע של עראק. כל המוצרים הבשריים במקום מיוצרים בישראל, עובדה שמחממת את הלב, וגם את הקיבה.

במעשנה, כמקום שהתחיל כקייטרינג בוטיק יוקרתי, עורכים אירועים בכל סדרי הגודל; מאירוע פרטי ומשפחתי ועד סעודת בשרים אצילית בחצר, שמלווה בתפאורה מדהימה; ואפילו ליצני חצר. ישנה גם אפשרות לקייטרינג בבית הלקוח. לסיכום, על מנת להבין את איכות החוויה, אנו יכולים רק להזמין אותכם להגיע בעצמכם, לטעום ולהתאהב.