מסעדות | אוכל | קופונים | הנחות | ROL - Restaurant On-Line

פורטל רול - מדריך מסעדות ומגזין אוכל. מכיל מידע אודות אלפי מסעדות, בתי קפה ופאבים. בנוסף מצרף קופוני הנחה, מתכונים, קייטרינג וסדנאות בישול.

יום רביעי - 13.12.2017

אבל עוד לפני השירה, נהנינו מהפואטיקה של המנות העיקריות: בהתאם להמלצת המלצרית, המשכנו עם הקו הקולינארי שבו התחלנו ובחרנו מנות "חורפיות" – לינגוויני בולונז וסטייק סינטה עם פירה, שהתגלו כמתאימים בול לעונה הקרה: מחממים ומנחמים, כאלה שמאירים את החורף באור שונה לגמרי והופכים אותו למשהו כיפי... סטייק הסינטה היה משובח ועשוי במידה הנכונה, , ובן לווייתו – פירה הבטטה – היה רך ובעל מרקם קרמי מפנק. הלינגוויני בולונז היווה הפתעה נעימה, שכן דרך הכנתו הייתה יצירתית להפליא ושדרגה מאוד את הטעם: במקום בשר טחון רגיל, חברו ללינגוויני חתיכות קטנות מאוד של סינטה וכן חתיכות קטנטנות של פלפלים קלויים, וביחד יצרו מנה מומלצת במיוחד.

כמובן שלא ניתן לסיים ארוחה חורפית אמיתית ללא משהו מתוק (ככה זה כשעטופים בהמון שכבות, לפחות רוב הזמן...). מוס שוקולד מענג, שצלחתו קושטה בטוב טעם, התגלה כקינוח נהדר, במיוחד כשלצידו זכינו לקבל חתיכות בננה מטוגנות בטמפורה. בסופו של דבר נהניתי מהן אפילו יותר מאשר מהמוס, מה גם שבן זוגי הספיק כבר לחסל את רוב רובו...

חזרנו הביתה שבעים ומאושרים, אבל עם כל החיבה שלנו לפוך, לתה ולספרים הישנים רק רצינו למצוא את עצמנו שוב בזלדה. מבחינתנו אנחנו מוכנים לעשות הכל כדי לחזור למסעדה המפנקת הזו, אפילו ללכת ברגל בשלג...
מאת: דנה גלברג
אוכל שהוא שירה
יש מעט מאוד דברים שבשבילם כדאי לצאת החוצה בחורף. ערב מפנק ב"זלדה" הירושלמית הוא אחד מהם
בחורף אני מתבאסת לצאת. גם בן זוגי מעדיף להישאר בבית החמים ככה שרוב החורף אנחנו מוצאים את עצמנו מצונפים מתחת לשמיכת הפוך עם ספר טוב או שניים. אבל "זלדה", מסעדה נעימה וטעימה ששנינו אוהבים, השיקה לאחרונה תפריט חורף מפתה, וכפי שגילינו – היה שווה להתלבש (בכמה וכמה שכבות...) ולהגיע לרחוב שלומציון המלכה במרכז העיר, למרות השמיים הקודרים, הקור וטיפות הגשם שלא הפסיקו לרדוף אחרינו.

בזלדה זכינו לקבלת פנים חמימה מצד המלצריות האדיבות ובעל המקום, איתמר, שהושיב אותי ואת בן זוגי בקומה השנייה, במיקום רומנטי במיוחד: ליד החלון, בעמדת תצפית מעולה על הרחוב שנשטף בחורף הירושלמי ונראה, לפחות מבעד לזגוגיות, ציורי להפליא. בניגוד לקור שבחוץ, בפנים היה חם ונעים. התאורה הרכה ומוזיקת הג'ז השקטה עטפו אותנו במעין שלווה עצלה, כיאה לערב חורפי שבו רוצים רק להתפנק, ולאט לאט התמסרנו לזלדה והתחלנו לקלף את השכבות (אך לא את כולן, כמובן...)

זו הייתה אווירה שעושה חשק ליין טוב, כך שעוד לפני שהתחלנו לאכול הזמנו יין מרלו, שהגיע בכוס אלגנטית ונדיבה. התחממנו עוד קצת, התפנקנו עוד קצת, ובחרנו במנות ראשונות: אני החלטתי לנסות את מרק הבצל ובן זוגי בחר בכנפי עוף. חייכנו זה לזו בציפייה, ואז המלצרית הגיעה עם הפתעה: צלחת גדולה עם שישה סוגי טאפאס ולחמניות קטנות תוצרת בית. הטאפאס, פינוקים קטנים שכולם תענוג לעיניים ולחיך, כללו סלט חצילים עם צנוברים, טפנד זיתים נפלא וקוביות קישואים קטנות ועדינות. הלחמניות היו אף הן מעדן מלבב ומעורר תיאבון.

לאחר מכן הגיעו המנות הראשונות. מרק הבצל היה חם ומהביל, ובעיקר מאוד טעים. הכנפיים היו עסיסיות ורוטב הברביקיו החריף-מתוק החמיא להן מאוד. עם האוכל המשכנו גם לשתות מהיין, ואני חייבת להודות שראשינו החלו להסתובב קמעה, וגם הסקרנות התעוררה, אז שאלנו את המלצרית מדוע נקראת המסעדה "זלדה". תשובתה הייתה שבעל המקום מחבב עד מאוד את המשוררת זלדה ואת שיריה, ועל כן העניק למסעדה שלו את השם הזה. מאוחר יותר, כשחזרנו הביתה, גיגלנו את זלדה ונחשפנו לכמה משיריה היפים, שמיטיבים להציג את היופי והקדושה שבנפש האדם – מומלץ בחום!