מסעדות | אוכל | קופונים | הנחות | ROL - Restaurant On-Line

פורטל רול - מדריך מסעדות ומגזין אוכל. מכיל מידע אודות אלפי מסעדות, בתי קפה ופאבים. בנוסף מצרף קופוני הנחה, מתכונים, קייטרינג וסדנאות בישול.

יום חמישי - 19.10.2017

במנות העיקריות החלטנו לגוון, ולקחת שתי מנות מאוד שונות אחת מהשנייה. אני לקחתי את הסטייק אנטריקוט בגריל (300 גר') בציר בקר, חמאה ושעועית ירוקה, מלווה בפירה. הסטייק, שהיה עשוי מדיום רייר בדיוק כפי שביקשתי, היה משובח, עסיסי ונמס בפה. שותפי לארוחה הזמין דג בס שלם. משקל הדג 400 גרם. הבס עשוי בתנור, כשהוא עטוף מבפנים ומבחוץ במרינדה של שמן זית ועשבי תיבול (רוזמרין, טימין, מרווה, נענע ואורגנו), פרוסות לימון, פרוסות שום ומעט צ'ילי טרי קצוץ. נתח הדג היפהפה הוגש כשבצידו סלט עלי רוקט עם פלחי עגבניות תמר, בצל סגול, זיתי טאסוס, שמן זית, מיץ לימון ועשבי תיבול (פטרוזיליה, נענע וכוסברה). כאמור, המנות העיקריות לא נפלו מהראשונות, מה שהעניק לנו תחושת שובע נעימה ומרגיעה.

למרות שכבר היינו מלאים מעל ומעבר, הפיתוי היה חזק מאיתנו וגמלה בליבנו ההחלטה לנסות גם לטעום ממגוון הקינוחים. ניסינו את 'עוגת אלכס', שעשויה ממוס שוקולד ולרונה, רוטב וניל וטוויל קקאו – מנת שוקולד מרוכזת לוריד. המנה השנייה הייתה טארט ריקוטה, שהגיעה עם פירות העונה צלויים ברוטב שאנטילי – מנה מרכזית ונהדרת בפני עצמה. על המפעל המרשים הזה מנצח מנהל המסעדה תומר עמבר ועל המטבח אחראי השף אופיר וידבסקי. יצאנו מדושני עונג מחגיגה קולינארית נהדרת ומרשימה, כשבלב ההבנה של"סבסטיאן" עוד נשוב. במהרה.
מאת: גלעד אנגלברג
סבסטיאן. כל מילה מיותרת
"סבסטיאן" מהרצליה פיתוח, בראסרי ותיק וידוע בקרב תושבי המרכז והסביבה, מגיש ללקוחות שלו אוכל לא פחות ממשובח, באווירה טובה ויוקרתית, והם חוזרים אליו שוב ושוב ושוב
מסעדה: סבסטיאן
יום רביעי בערב. השעה הזאת שאפשר להירגע בה אחרי יום עבודה ארוך. סוף השבוע כבר מתקרב והלב מתמלא שמחה. הלכנו לאכול ב"סבסטיאן". לא אכלנו שם בעבר, אבל מכיוון ש"סבסטיאן" הינו בראסרי ותיק וידוע בקרב תושבי המרכז והסביבה, ושמענו המלצות רבות על המקום, החלטנו לנסות. החלל הרחב במסעדה מאפשר בחירה בין פינות ישיבה אינטימיות לבין מקומות ישיבה מרווחים, המתאימים לפגישות עסקים ולארוחות עם משתתפים רבים. בין לקוחותיו של סבסטיאן נמנים אנשי עסקים ותקשורת, דיפלומטים ואנשים מכל גווני האוכלוסייה, שיודעים להעריך אווירה נעימה ואוכל טוב. ובכל זאת, לצד ההתרגשות הכרוכה בלהגיע למקום חדש היה גם קצת חשש שאולי צפויה לנו אכזבה לאור הציפיות הגבוהות.

לאחר שהתיישבנו בשולחן פנימי צדדי, שאפשר פרטיות ואינטימיות מצד אחד אבל מבט מהפנט ומרשים על שאר חלל המסעדה מצד שני, נרגענו קצת מההמולה והמרוץ של היום והתפנינו לתפריט. עיון קצר בו הראה מגוון עשיר, המציע מנות בשרים מרשימות לצד מאכלי ים ודגים, פסטות וסלטים.

הפור נפל, ומכיוון שהיה קשה כל כך לבחור החלטנו לנסות שלוש מנות ראשונות. הראשונות שלקחנו הן: ברוסקטה שרימפס עם עלי רוקט, אספרגוס, חמאת שרימפס ועגבניות. מנה מצויינת. השרימפס היו עסיסיים וקרי ספיים, כאילו זה הרגע נשלפו מהים, והברוסקטה הייתה ספוגה בחמאה ובשאר הדברים הטובים. מנה נוספת שלקחנו היא ברזאולה סינטה בקר, שהגיעה עם שמן כמהין, מח עצם, שום קונפי ופרמז'ן איטלקי. פרוסות הסינטה הדקות היו עשויות במידה מתאימה והפרמז'ן השתלב היטב עם הבשר האיכותי. המנה השלישית הייתה 50 גרם קוקי סאן ז'אק (3 יחידות) צרובות על הפלנצ'ה (עשוי מדיום רייר, מה שמונע מהן להפוך לצמיגיות) עם שמן זית, מלח ים אטלנטי, פלפל שחור גרוס וגרידת לימון. בשר הצדפות הוגש על 120 גרם ריזוטו איטלקי על בסיס בצלי שאלוט, יין לבן, ציר עוף, מחית אפונה, חמאה, שמנת מתוקה, פרמז'אנו ופטרוזיליה. מה אפשר להגיד על מנה כזאת? פשוט תענוג. שילוב טעמים נהדר הגורם לדחף לצרוך עוד ועוד. את האוכל ליווינו עם יין אדום קליל ומתקתק מבציר 2005 הנפלא של יקב אמפורה.