מסעדות | אוכל | קופונים | הנחות | ROL - Restaurant On-Line

פורטל רול - מדריך מסעדות ומגזין אוכל. מכיל מידע אודות אלפי מסעדות, בתי קפה ופאבים. בנוסף מצרף קופוני הנחה, מתכונים, קייטרינג וסדנאות בישול.

יום ראשון - 17.12.2017

את האוכל ליווינו עם שתייה. שותפי לארוחה היה בבוקר של הנגאובר וביקש להסתפק בכוס לימונדה גרוסה בזמן שאני ניצלתי את הביקור בבר יין כדי ליהנות מכוס יין לבן מהרי יהודה – שנסון קלו דה גת 2010 – שרדונה, סמיון, ויונייה ושנין בלאן. כל הזנים האלו כמו התכנסו יחד לכדי יין ים-תיכוני אמיתי שסגר לי את הארוחה באופן הרמטי ומדויק.
בגזרת הקינוחים הלכנו על פסטייה במילוי תפוחים, פירות יבשים ותבלינים. זו התגלתה כבחירה מוצלחת או אם לדייק כקינוח מטמטם ומעניק השראה. שותפי לארוחה הלך על סחלב קוקוס חם וקולי פירות יער שהגיע בצורת הגשה של מרק והתאים לנו כמו כפפה ליד.

אחרי ששבענו ובאנו על סיפוקנו הדרך לאוטו נראתה כה ארוכה. הצעתי לעשות טיול קצרצר לאורך הנמל, להתרשם מהנוף ואולי לעצור להתבונן באחת התערוכות או המוזיאונים המעניינים שבאזור, אבל שותפי לארוחה שמיהר דחק בנו לקום וללכת. יכולתי להמשיך לשבת וליהנות מהג'אפו והסביבה הידידותית גם עמוק אל תוך שעות הערב. בפעם הבאה אני מקווה להקדיש למקום את הזמן שמגיע לו. נתראה.
מאת: גלעד אנגלברג
זוהי יפו ילדתי
ג'אפו (Jappo) הוא מקום חדש ומיוחד שנפתח לא מזמן בכיכר קדומים שביפו העתיקה. המקום מציג קונספט מקסים – בר יין ישראלי ובו מבחר מכובד של מיטב יקבי ישראל ומטבח בסגנון יהודי-ישראלי עם טוויסט של חדשנות. ההנאה מובטחת
צהריי חג. כיכר קדומים – לב ליבה של יפו העתיקה, קרוב מאוד לנמל. יפו הומה תיירים מבית ומבחוץ שמציפים את רחובותיה הקסומים. האווירה נוחה, מזג האוויר מפנק ונעים. אנחנו מתיישבים בג'אפו לארוחת צהריים. "ג'אפו" היא מסעדה יהודית עם טוויסט עכשווי המארחת בתוכה בר יין. המקום מעוצב בעזרתם האדיבה של קירות לבנים, ריהוט עץ כהה, וחצר מרהיבה הצופה לים התיכון, אשר מאפשרת הצללה נינוחה בימים ותאורה יפהפה בלילות. סקירה מהירה של התפריט מעלה שלצד מבחר מרשים של יינות משובחים ובירות בוטיק (כולם תוצרת הארץ) ניתן ליהנות במקום מאוכל מעניין ומגוון הכולל נקניקים וגבינות, קרפעלך יהודי, דגים, פירות ים, בשרים ואף מתוקים. המבחר האטרקטיבי היה די רחב ולכן ביקשנו את עזרתה של המלצרית המקצועית ששירתה אותנו בבחירת המנות.

פתחנו בעגבניות עם טחינה. מנה פשוטה – עגבניות טריות, טחינה משובחת וטעם חזק. עברנו לצלחת פירות ים Tunisian style, שכללה שילוב נפלא של קלמארי, שרימפס ומולים איכותיים עם רוטב מעט חריף המתאים בדיוק לעושר הימי שהונח לפנינו. כמובן שאת המנה ליוותה צלחת ריקה, לצורך שאריות הצדפות והשרימפס. ניצלתי את הלחם שהוגש לנו כדי לנגב באמצעותו היטב את הרוטב הנפלא שנשאר יתום בקערה. ואז עברנו לחלק הבשרי של הארוחה. התחלנו בקערת ריזוטו ונתחי שווארמה טלה בציר בירות והל, שהייתה מנה מענגת ומתסיסה. המשכנו בצלי 80's – לשון עגל מבושלת ביין אדום, ריקוטה ביתית, בצלצלים מקורמלים ושום קונפי. תמיד שמרתי חיבה לשנות ה- 80, ולדברי שותפי לארוחה זוהי המנה המנצחת של הביקור. עוד אכלנו מנת קרפעלך קונפי שוק אווז – סיידר תפוחים ואווזים. אוכל יהודי אותנטי מלווה בהרבה שמחה מקומית.