מסעדות | אוכל | קופונים | הנחות | ROL - Restaurant On-Line

פורטל רול - מדריך מסעדות ומגזין אוכל. מכיל מידע אודות אלפי מסעדות, בתי קפה ופאבים. בנוסף מצרף קופוני הנחה, מתכונים, קייטרינג וסדנאות בישול.

יום שני - 11.12.2017

המוסיקה היוונית המתנגנת ברקע, רחש הגלים הנשברים אל החוף, התאורה הצבעונית והיפה, והפרגולות שהגנו עלינו מפני הרוח, נתנו כולם הרגשה של כיף וחגיגיות. בדרכי לשירותים נתקלתי בכניסה לחלל הפנימי של המסעדה בהפתעה: דגים שונים, כרישים וצלופחים ענקיים תלויים מהתקרה – היכנסו למסעדה כשראשכם מורם אל-על. החוויה מפחידה ומשעשעת כאחד. במיוחד מצחיק הדג הענק הנושא שלט באנגלית: "ברוכים הבאים"... פנימה יותר, על רצפה מוגבהת מעט, ישנם שולחנות אוכל נוספים. בעודי משועשעת מתקרת הכניסה הבטתי גם כאן אל-על. אלא שכאן לא היה תלוי אף דג. לעומת זאת, תקרת החדר הזה הייתה מעוטרת במה שנראה היה לי ממש כמו מרנג לימון. עושה רושם שהגיע הזמן לקינוח.

מאוד רציתי להזמין מלבי. בשבילי אין כמו מלבי כקינוח נאות לארוחת דגים ביפו. אלא שהמלצר התעקש בהתלהבות על קרם ברולה, ומאחר שזהו קינוח מאוד אהוב עליי, הסכמתי ברצון ולא התאכזבתי. הוא היה טעים ביותר. מדלן הזמינה פנקוטה (קינוח איטלקי שבסיסו מעין פודינג כבד על בסיס שמנת), שהיה גם הוא טעים. בנוסף קינחנו באספרסו ובתה מהביל עם נענע טרייה.

הארוחה הייתה מצוינת. השלווה במקום מענגת ומרגיעה. לא לחינם ישבנו שעות ארוכות במסעדה, ולא הועיל גם הטלפון של בעלה של מדלן, אשר דרש לדעת מה לוקח לה כל כך הרבה זמן. לכי תסבירי לו שאת פשוט נהנית מארוחה נהדרת במקום מקסים ובלעדיו...

לאחר הארוחה עשינו סיור קצר לאורך הנמל ולכיוון העיר העתיקה. לא המשכנו פנימה, אך נהנינו מאוד מן הבתים המיוחדים המוארים, שניצבים לאורך הנמל. בדרכנו חזרה אל האוטו עברנו ליד המאוורר השייך למטבח – שפלט החוצה ריחות נפלאים. תזכורת למה שחווינו – אווירה מענגת, אוכל מצוין, מנות ענקיות ומחירים פשוט טובים. חזרתי הביתה כמה דקות לפני חצות, בדיוק לפני שהפכתי בחזרה לדלעת...
מאת: נעמה הלוי
"הדייגים" תפיל גם אתכם ברשת!
מסעדת "הדייגים" ממוקמת בנמל יפו הישן. האזור כבר לא שוקק חיים כבעבר, אך אל דאגה – ממתין לכם ביקור מלבב וצפויה לכם הנאה צרופה, שכן מסעדת "הדייגים" מציעה קומבינה אופטימאלית: ארוחה מצוינת, שקט ושלווה.
מסעדה: הדייגים
בערב חורפי חלקית (לא היה ממש קר...) יצאנו, מדלן ואני, אל מסעדת "הדייגים". יש בה קסם מיוחד, ביפו. בכל פעם שאני מבקרת בה, באופן טבעי עולות בי מחשבות על דגים, ניחוח ים ומלבי... אכן, בדרך כלל עולות בי מחשבות הקשורות בעיקר לאוכל...

המסעדה, על אף היותה היחידה באזור הקטן של הנמל הישן, אינה משרה אוירה מבודדת כלל. שבו בחוץ, ויארחו לכם לחברה הדייגים, הניצבים להם בשלווה ממש מעבר למעקה. האווירה כל כך נעימה, עד שמצאנו עצמנו מבלות במקום שעות ארוכות (כמעט ארבע שעות!), והדייגים, שהיו קרובים אלינו כל כך, העצימו את תחושת הדגה הטרייה שהוגשה לשולחננו. המקום קיים כבר כמעט 40 שנה, ואת קירותיו מעטרות תמונות רבות מספור של החגיגות שנערכו בו.

ובכן, לאחר שנסחפתי בתיאורים ציוריים, הגיע הזמן לגשת לעניין ולתאר את הארוחה המהנה. כמנה ראשונה הוגש לנו מבחר עשיר של סלטים טעימים, בנוסף למנת פטריות מוקפצות מיוחדת ומצוינת, שהכילה גם קשיו ואגוזי מלך ברוטב טעים, והייתה גדולה – אפילו בשביל שתינו. עם הסלטים מוגשות גם פיתות רגילות וגם פיתות קלויות בתנור, בתוספת זעתר ושמן זית. הכוכבים שלי מבין כל סוגי הסלטים היו כמובן, כמו תמיד, סלטי החצילים – שהיו מוצלחים מאוד.

המנה העיקרית הייתה מרשימה ביותר: קיבלנו שתינו פלטת רויאל זוגית של פירות-ים – טריים טריים וטעימים טעימים. המשכנו והמשכנו לאכול גם כשלא יכולנו יותר... אני הייתי פשוט מאושרת. הפלטה המפוארת הכילה סרטן גדול מחולק לשניים, שעל רגליו עמלנו קשות על-מנת שלא תישאר בהן אף פיסת בשר מבוזבזת, קלמארי טריים, ענקיים ולא צמיגיים – מצוינים, וברבוניות טעימות. שני האחרונים הוגשו מטוגנים בציפוי פריך בשמן עמוק. בנוסף, על כל הערימה המלבבת הונח שיפוד שרימפס גדול, שהכיל חמישה שרימפסים שמנים שניצלו על הגריל, כשבכל שרימפס מעוגל "כלואה" עגבנית שרי, מעולה!

וכאילו לא די בכל זה, לצד הקערה הגדולה, שהכילה את החגיגה, הונחה קערית עמוסה במולים ברוטב של חמאה ועשבי תיבול, מהם מדלן התרשמה מאוד, כשהיא חוזרת ומציינת עד כמה טריים ולא גומיים (האם יש מלה כזו?) היו המולים. הפלטה הייתה בהחלט מרשימה. התחלנו לאכול כמו ילדות טובות בעזרת הסכו"ם, אך מהר מאוד עברנו לידיים. אחרי הכל – אנחנו בנמל, בין כל הדייגים! חייבים להתקרב לטבע, לא?