מסעדות | אוכל | קופונים | הנחות | ROL - Restaurant On-Line

פורטל רול - מדריך מסעדות ומגזין אוכל. מכיל מידע אודות אלפי מסעדות, בתי קפה ופאבים. בנוסף מצרף קופוני הנחה, מתכונים, קייטרינג וסדנאות בישול.

יום חמישי - 19.10.2017

לאחר הספתח המוצלח, הגיעו המנות העיקריות (לא לפני שקיבלנו כוס סורבה קטנה להעברת הטעמים). אני קיבלתי את המנה בעלת השם המבטיח "טורנדו גבריאל" – פילה בקר עם אגס ופטריית פורטבלו ברוטב יין אדום – וניר זכה במנה ממנות המיוחדים של אותו הערב – צוואר כבש על מצע שעועית אדומה וראש בוקוצ'יו (בתפריט הקבוע ישנה מנה המבוססת על אותם המרכיבים מלבד בשר הצוואר). שתי המנות היו עשויות נהדר (ואף מוגשות בעיצוב מרשים לא פחות מהמנות הראשונות). אמנם מנת הפילה היא מנת מסעדות קלאסית (שלא לומר נדושה) אך גם אותה צריך לדעת להכין – בשר טרי, מידת עשייה ורוטב תואם, ובקרה זה ניתן לומר שכל התנאים התקיימו. מנת הצוואר היא כבר בחירה פחות טריוויאלית, אך ניתן לומר שגם כאן מדובר בבחירה חכמה. הבשר היה רך וטעים והשילוב עם הטעמים והתוספות שבתבשיל היה מוצלח.

סיימנו את הארוחה בשני קינוחים מתפריט הקינוחים המתחלף. הראשונה – סופלה שוקולד לצד סורבה וניל. מנה קלאסית נוספת שאי-אפשר לטעות בה. והשנייה – טארט לימון, אשר גם כן עמדה בסטנדרטים של הארוחה כולה. למרות ששתי המנות לא היו חלביות (כאמור, המסעדה כשרה) הדבר לא פגע ברמתן כהוא זה.

לאחר סיומה של ארוחה מוצלחת, כשאנו שבעים ומרוצים וכשהשעון כבר הראה שהשעה מאוחרת ושהגיע הזמן לרדת למישור החוף, אמרנו יפה שלום לצוות המארח, שהנעים את השעתיים האחרונות שלנו במה שהזכיר יותר הצגה מאשר ארוחה במסעדה, והתחלנו לצעוד לעבר המכונית. הדרך חזרה לתל-אביב הייתה פשוטה בהרבה ודי מהר מצאנו את עצמנו שוב בעיר הגדולה הולכים לישון לחולמים חלומות על המלאך גבריאל ועל "גבריאל" נציגתו הנפלאה שבבירה.
מאת: גלעד אנגלברג
מלאך בשמי ירושלים
ביקור ב"גבריאל" – מסעדת גורמה כשרה למהדרין השוכנת בלב ירושלים – סיפק שעתיים של נחת באווירת הקודש של עיר הבירה, עם אוכל מופלא, שירות ייחודי, והרבה טעם טוב שנשאר גם כשהכל כבר נגמר
מסעדה: גבריאל
באחד מימי השבוע החלטתי לעלות עם אחי ניר לעיר הקודש. הימים הם ימי סליחות והחלטנו לספוג קצת אווירה ירושלמית ואוויר הרים צלול כיין. ההתחלה לא נראתה מבטיחה במיוחד, כשפקק ארוך כאורך הגלות סימן את בואנו לעיר. מסתבר שבנוסף לתנועה, הגם ככה עמוסה באחר הצהריים של יום חול בדרך מתל-אביב לירושלים, היה גם אוטו שנתקע בצד הדרך. למרות שהג'י.פי.אס המהולל ניסה למלט את דרכנו מהפקק, נשארנו נאמנים לדרך שהכרנו והתוצאה: זמן איכות משפחתי. אחרי שכבר הגענו לעיר, החלטנו לעבור דרך הכותל והעיר העתיקה לפני ההגעה למסעדה. בכותל היו המוני אנשים שבאו לקראת יום כיפור, לבקש סליחה ולהטמין פתק ובו בקשות. לאחר סיבוב בכותל שמנו פעמינו לכיוון המסעדה, השוכנת במרכז העיר.

"גבריאל" היא מסעדה יפהפה, שבולטת על רקע בתי הקפה ומקומות הבילוי השוקקים במרכז העיר. המסעדה נושאת תעודת כשרות מהדרין, ובכך פונה לאוכלוסייה הדתית והחרדית שבירושלים. המסעדה הצרפתית קרויה על שם המלאך גבריאל, מעוצבת באופן אלגנטי ומזמין ומספקת מוזיקה שקטה ונעימה, המזמינה אווירה איכותית וקלאסית.

החלטנו לפתוח את התיאבון ואת הארוחה בשתי מנות ראשונות אשר נחלוק בינינו. אני בחרתי בסביצ'ה דג ים ואחי ניר בטרטר פילה עגל. שתי המנות, אשר הגיעו בעיצוב מוקפד, היו לא רק יפות אלא גם טעימות להפליא. הסביצ'ה, אשר נלווה לו רוטב איולי ולימון כבוש, היה טרי ומרענן. הפרוסות הדקות שנאכלו בשילוב לחם הבית נעלמו במהרה מן הצלחת. מנת הטרטר (שעלי להתוודות שאני טועם מנה שכזו לראשונה) הייתה כל מה ששמעתי ואף יותר. כאמור, מדובר בבשר פילה עגל לא מבושל, שבמקרה זה שולב עם עשבי תיבול, ירקות גינה קצוצים ולימון כבוש (שנתן טעם דומיננטי למנה).