מסעדות | אוכל | קופונים | הנחות | ROL - Restaurant On-Line

פורטל רול - מדריך מסעדות ומגזין אוכל. מכיל מידע אודות אלפי מסעדות, בתי קפה ופאבים. בנוסף מצרף קופוני הנחה, מתכונים, קייטרינג וסדנאות בישול.

יום שישי - 15.12.2017

פתחנו במנה של נתחי שייטל שהוגשו על מצע טחינה, עלי מלוכיה ועדשים, ועוטרו בזר רענן של פטרוזיליה וטרגון. הנתחים העסיסיים של הבשר שולבו בטעמים ארומאטיים מהמטבח הערבי, ויצרו גרסה רעננה ומקורית של בישול עילי למנה מסורתית. המשכנו בקרפצ'יו פלמידה לבנה שהוגש עם מולים, פול ירוק, פרוסות ארטישוק ירושלמי, זרעי עגבניות וחלמון ביצת שלו. שולבו אף מרכיבים מסתוריים שקרצו למטבח המולקולארי והכול עטוף בקרם בזיליקום משובב. היה זה עושר בלתי ניתן לתיאור של מרקמים, צבעים וטעמים מרתקים. שתי המנות הוגשו באופן יפה להפליא וכל אחת מהן היוותה הרפתקה מיוחדת ושונה בתכלית.

המנה הבאה הייתה מסחררת; עצמנו את העיניים וחווינו את התמצית המזוקקת של איטליה בפה. שקדי עגל פריכים וחרוכים במרקם נפלא הונחו על מצע של קרם חיטה אוורירי, עם טעמי פרמז'ן, חמאה, פטריות וטרגון. עלי פסטת חלמונים טרייה הונחו מעל והתוצאה הייתה קטיפתית ומנחמת. גודש הסופרלטיבים נובע מהמנות הללו שמותירות אותך נרגש, וטעמם מלווה אותך לזמן רב. זוהי ללא ספק המנה הטובה ביותר שאכלנו במסעדה, ובהחלט אחת הטובות שאכלנו מימינו.

היינו כבר שבעים למדי כשהגיעה מנת ראגו שוק האווז עם קרם ארטישוק ירושלמי, ערמונים, ניוקי וקציפת פורצ'יני. המרכיבים השתלבו זה בזה בצורה נפלאה והדגישו את טעמו העשיר של האווז. ביחד נוצר אפקט של חום ורכות לצד התפשטות איטית של טעמים עמוקים. עם זאת, יתכן והמנה הייתה חורפית מדי למרץ התל אביבי. אולי מנות אחרות בתפריט למשל הפילה סלמון בר או הטליאטלה טימין היו יכולות להיות בחירות מתאימות יותר.

לאורך כל הארוחה עלו מהשולחנות הסמוכים אנחות עונג קטנות וקריאות התפעלות. היה אף רגע משעשע כאשר לאחד השולחנות הוגש קינוח של מרק אקזוטי, אפוף בעשן שהופק מקרח יבש. החדר האירופאי האנין הפך באחת למפגן של ישראליות חיננית בזמן שיושבי השולחנות השונים התייעצו ביניהם בפענוח התעלומה.

בסיום יצאנו החוצה לגינה המקסימה והמרווחת לשתיית אספרסו, שהיה עז ומצוין. שוחחנו בינינו על הקושי להגדיר חוויה כל כך עשירה, המאתגרת את החיך ואת אוצר המילים. זוהי בדיוק החוויה של מסעדת שף, ערך מוסף שקשה למצוא גם במסעדות יקרות אחרות. זוהי חוויה שלמה, ומאוד מומלצת. לא סתם הוא ניצח את השף סטפאן...
מאת: נדב לוי
צהריים של קסם בכתית
"כתית" של השף מאיר אדוני עמדה בכל הציפיות הגבוהות שלנו. מסעדת השף המציעה בשרים, דגים ופירות ים, השוכנת במבנה היסטורי קסום בתל אביב, מביאה לארצנו ניחוח אירופי וסטנדרט בינלאומי בכל הקשור לעיצוב, אווירה, אוכל ויין; אנחות העונג נמשכו מנתחי השייטל ועד שקדי העגל הפריכים
עוד הרבה לפני שהגענו לארוחה ב"כתית", מסעדת השף של מאיר אדוני, פנטזנו על ארוחה שם. תכננו לנסוע אליה לכפר רות, התרגשנו לשמוע שנפתחה מחדש בתל אביב, עקבנו בהתפעלות אחרי אדוני בתוכנית "קרב סכינים", אבל איכשהו אף אירוע לא היה חגיגי מספיק והביקור לא יצא לפועל. והנה, סוף סוף החלום התגשם.

בקצהו של אזור קצת מוזנח, במערב רחוב לילנבלום (רחוב היכל תלמוד 4 בתל אביב), שוכן מבנה יפהפה המכונה "המלון האמריקאי" - בניין היסטורי אלגנטי. המסעדה מורכבת מחדרים פרטיים ומעוצבים, בעלי רצפה מצוירת, תקרות גבוהות, וילונות לבנים שיצרו אינטימיות וחצצו בינינו לבין הלבנט שבחוץ. הגענו לאירופה האריסטוקרטית, האיכותית והמובחרת.

ולא סתם אירופה - אלא מסעדת שף שמתאימה לגמרי לכוכבי מישלן. תאורה נפלאה, טפטים לבנים עם אלמנט עדין, כורסאות נוחות בירוק בהיר, שולחן ערוך בכלים משובחים, שירות קשוב ותפריט מלא במנות מפתות וגדושות מרכיבים. שקענו לתוך התפריט וניסינו לדמיין את ההפתעה שתגיע. החלטנו על שלוש מנות ראשונות ועיקרית מתוך רצון לחוות כמה שיותר מהמגוון המוצע.

תחילה, קיבלנו מנת פתיחה מטעם השף: יוגורט עם קרם נענע, סלט צנוניות ושקדים ירוקים, שהוגשה לצד ביסקוויט קטן ונפלא עם גרגירי כוסברה. מפליא כמה כוס קטנה עם יוגורט יכולה להיות מענגת. שעשוע החיך הזה הצטיין באיזון מושלם של מליחות וחמיצות מעודנת, האופטימאלית לפתיחת הארוחה.

לשולחן הוגשה סלסלה עם שני סוגי לחמים. האחד לחם מחמצת בהיר עם טעם מודגש של גרגירי כוסברה, והשני לחם שיפון כהה עם צימוקים ואגוזים. הלחם לווה ברוטב איולי פפריקה משובח ובחמאה צהובה איכותית, תענוג אותו התקשינו מאוד להפסיק. כמיטב מסורת השירות המקצועי, בין המנות עבר המלצר עם סרגל מתכת לפנות את הפירורים.