מסעדות | אוכל | קופונים | הנחות | ROL - Restaurant On-Line

פורטל רול - מדריך מסעדות ומגזין אוכל. מכיל מידע אודות אלפי מסעדות, בתי קפה ופאבים. בנוסף מצרף קופוני הנחה, מתכונים, קייטרינג וסדנאות בישול.

יום שני - 11.12.2017

המשכנו במנה של סשימי סלמון על מצע של מרמלאדת ג'ינג'ר עם סויה ויוזו, שעוטרה בביצי סלמון ובביצי שלו. המלצר המקסים הציע לנו לאכול את המנה בכף, על-מנת לקבל כמה שיותר טעמים ומרקמים שונים בכול נגיסה. בשילוב קרוטונים זעירים, ווסאבי וקוביות מולקולאריות של עשבי תיבול היתה המנה נימוחה ועוקצנית כאחד. את מנות הדגים ליווינו בכוס גוורצטרמינר של פאפנהיים, שהלם יפה את המנות המצוינות. אחרי שתי הצלחות כאלו החלטנו להישאר עוד רגע באגף הראשונות ולבחון את הפסטייה. גלילי בצק פילו דקיק ופריך דחוסים באנטרקוט משובח קצוץ דק ובבשר כבש עם פיסטוקים וצנוברים. הגלילים נחו על רוטב וורצ'סטר חמצמץ ומתקתק שנתן קונטרסט נעים. טעמי הבשר היו עזים ונפלאים והמנה נגמרה לפני ששמנו לב.

למנה עיקרית בחרנו פילה לוקוס עם קרם עגבניות שרי, שהגיע על מצע עדשים שחורות, במיה צרובה ועגבניות שרי על הגריל. חייבים לומר, טרפנו את המנה בלוויית אנחות התפעלות, ובסיומה הכתרנו אותה בהכנעה כאחת ממנות הדג הטובות ביותר שאכלנו אי-פעם (ואנחנו אכלנו). הדג היה מאיכות מעולה ומרינדת הלימון והצ'ילי שעטפה אותו היתה מחמיאה אך לא שתלטנית. גם כאן השף הפגין הבנה מעמיקה בשילוב בין טקסטורות וטעמים, באופן שיצר שלם טעים ומהנה יותר מסכום חלקיו. מנת האנטרקוט הממה אותנו בצורה דומה. טעמים מדויקים של בשר מאיכות עליונה, מלווים בפזורה של אפונה, בצל ירוק, לבבות ארטישוק, פונדנט תפוחי אדמה ופטריית מורל. הבשר היה עשוי בצורה מושלמת וזה היה עבורנו עונג צרוף. כוס קברנה סוביניון של ססלוב השלימה את החוויה המעולה.

קינחנו בצלחת פוטיפורים מגוונים, שכללו ווריאציות של שוקולד מריר משובח, סוגים שונים של קרם פירות, מרשמלו, אגוזי לוז עטופי שוקולד ותופינים נוספים. יחד עם האספרסו האיכותי היה זה סיום נאות לארוחה מופלאה. יש לומר כי הבחירה בחומרי גלם מאיכות עליונה משתקפת בתמחור הגבוה יחסית של המנות, אך אין ספק שזו אחת מהארוחות הטובות שאכלנו. פתיחתה של מסעדת "ביבלוס" בהחלט מהוה חדשות טובות לחובבי האוכל העילי ולנהנתנים באשר הם.
מאת: נדב לוי
ביבלוס לאונג' בר- גברת אחרת, אדרת אחרת
"ביבלוס" – מסעדת השף החדשה שנפתחה בתל-אביב – תעניק לאוהבי האוכל העילי ולנהנתנים באשר הם חוויה קולינארית יוצאת דופן, גם על רקע ההיצע הרחב של מסעדות הגורמה בעיר
מהרגע שחצינו את המפתן של "ביבלוס" הבנו שלא הגענו למסעדה הלבנונית ששכנה כאן בעבר ונשאה את אותו השם. "ביבלוס" החדשה נפתחה לפני זמן קצר והיא בבעלותו של איש עסקים צרפתי ופועלת תחת ניצוחו של השף נאור כהן, שברזומה שלו עבודה בקנדה, בספרד ובמסעדות עטורות כוכבי מישלן.

לאחר שנכנסנו מצאנו את עצמנו בחלל מרשים עם תקרות גבוהות ובו שתי קומות, קירות כהים ומעוטרים, וילונות בצבע קרם בהיר, כסאות קלאסיים מרופדים וספות נוחות להפליא. בקומה השנייה נמצא בר נוסף וחדר פרטי מרשים בעיצובו. עמדת הדי.ג'יי, שסיפקה מוסיקה קצבית ותוססת, והבר העשיר, בו נצצו באור מפתה מגוון בקבוקים עם משקאות ענבריים, הפכו את המקום למתאים לשתיית לילה איכותית או לארוחה משובחת. האווירה היוקרתית המשלבת בין קלאסיות ומודרניות גרמה לנו לחוש כבני אצולה נהנתנים.

כדי להתבשם מהאווירה החגיגית פתחנו באפריטיף משובח של קמפארי תפוזים, ועיינו בתפריט שעורר בנו ציפיות גבוהות וגירה את בלוטות הטעם. לשולחן הגיעו זיתים מצוינים, פנכת איולי עשבי תיבול ולחם שאור נהדר עם קרום פריך, שהפך אותו לכזה שלא ניתן לעמוד בפניו. הכול אותת שאנחנו בתחילתו של ערב נהדר. התחלנו במנה של טונה אדומה צרובה, עטופה בקרסט פלפל שחור, בליווי קציפת סויה, שברי קשיו בניחוח לימוני וקרם אבוקדו. הטונה הטרייה נצרבה רק במידה שנתנה לה פריכות והדגישה את טעמיה. ההרפתקה המולקולארית עלתה יפה ואת הטונה עטפה עננת סויה אוורירית ועדינה. גם אגוזי הקשיו הקלויים עם גרידת הלימון הוסיפו למנה מופלאה זו – פשוט יצירת אמנות.