מסעדות | אוכל | קופונים | הנחות | ROL - Restaurant On-Line

פורטל רול - מדריך מסעדות ומגזין אוכל. מכיל מידע אודות אלפי מסעדות, בתי קפה ופאבים. בנוסף מצרף קופוני הנחה, מתכונים, קייטרינג וסדנאות בישול.

יום רביעי - 18.10.2017


הבאות היו רביולי פרמזן ודג היום, פתוח על הגריל ומוגש עם הום פרייז. לקראת הגשתן של המנות העיקריות פינה מלצרנו האדיב את השולחן, וערך אותו מחדש בזריזות ובנחישות. המנות היו נדיבות מאד וברור היה גם כי במטבח הושקעה תשומת-לב רבה לאופי ויופי ההגשה כיוון שהמנות היו מקושטות וחגיגיות. איזה כיף.

לאחר ששבענו כמעט עד תום הגיע המלצר, שדאג לנו במהלך כל הערב, שאל לשלומנו ולשביעות רצוננו ועשה הכל בחיוך, התעניינות כנה ואכפתיות. אחר-כך הוא הציע קינוחים. הדרך בה הציג את הקינוחים הרשימה אותנו עד מאוד. מלבד התפריטים הגיע המלצר החביב עם מגש זכוכית ענק, עליו מסודרים כל הקינוחים, והסביר לנו בקפידה על כל אחד מהם, מבלי לפסוח על שום פרט. זוהי גבירותיי ורבותי מקצוענות לשמה.

בחרנו בעוגת גבינה קפוצ'ינו אפויה ("גבינאש") ובעוגת פאדג' שוקולד. העוגות טעימות, הגבינה – עשויה כהלכה והקפוצ'ינו הופך אותה לפחות שגרתית. הפאדג' – קלאסית מאד, אך אין בכך ביקורת, המרקם העשיר והטעם השוקולדי הפכו את הקינוח למפנק ביותר. משנסתיימה עוגת הגבינה היא פונתה מייד. בעודי מתענג על עוגת הפאדג', מייד הוגשה לשולחן כפית נוספת, מבלי שביקשנו ונאמר: "למקרה שתרצה להצטרף". זוהי מבחינתי 'שירותיות' לשמה. משהו שלא נמצא בכל מקום. המלצר היקר שלנו צפה את צרכינו ומבלי שביקשנו נענה למבוקשנו והשאיר אותנו פעורי פה.
אסכם ואומר כי "אלפרדו" הינה מסעדה ותיקה, שבמשך שמונה שנות קיומה שמרה על סטנדרטים גבוהים, בעיצוב המקום, בהקפדה על המנות היוצאות מן המטבח ובשירות מקצועי, אדיב, וחייכן, שצופה את שהלקוח צריך. תשומת הלב בכל הפרטים מורגשת, ממש כמו באירופה.

ולגבי מה שהובטח לנו... בשעה תשע, לאחר שהרמנו את ראשנו מצלחת הקינוחים, גילינו כי אין כסא ריק אחד במסעדה. "אלפרדו", מסתבר, היא מעוז בילוי פופולארי ואהוב. ובצדק. מומלץ להזמין מקומות מראש, הפעם זו אינה סתם אמירה.
מאת: חן מילרוד
אם המושבות מדגמנת אירופה
"אלפרדו" – האיטלקית הכשרה והוותיקה, המככבת בנוף המסעדות של פתח-תקווה – לא מהווה רק הבטחה להנאות ולבילוי מהנה אלא גם מקיימת. המקום הומה אבל היחס שתקבלו יהיה בכל זאת כאילו רק לכם חיכו שם
פעמים רבות אנחנו נתקלים בסיטואציה בה אנו יושבים במסעדה מפוארת וטעימה, אך השירות בה פושר, לא מקצועי ולא אדיב. לא מעטות הפעמים בהן נתקלים במלצר חמור סבר או מארחת חמוצת פנים ורוטנת, אך לפעמים דווקא ההיפך הוא הנכון. לא פעם קרה שישבתי בבית קפה שלא התפאר בתבשילים מדהימים ובשף נוצץ, אלא בתפריט פשוט וסטנדרטי. אך שירות הפוך מזה שתיארתי לעיל הוא שעשה את ההבדל, זה שהוסיף לאווירה וזה שגרם לי לרצות לחזור שוב.

בארצנו קיימת נטייה להפחית בחשיבות השירות במסעדה, הן מצד הסועדים והן מצד המעסיקים, וחבל שכך. לא רחוק מכאן, באירופה, נגלה שמלצרות היא מקצוע של ממש, בו מועסקים אנשים בוגרים בעלי ניסיון ארוך טווח, ויש לכך סיבה. שירות טוב עושה את ההבדל. אסכם במשפט אחד. חשיבות שירות טוב לא פחותה מחשיבות האוכל המוגש.

ביום שלישי האחרון נכנסנו למסעדת "אלפרדו", שיושבת בלב איזור ההיי-טק בפתח תקווה. "אלפרדו" היא בר-מסעדה כשרה, המגישה אוכל עם אוריינטציה איטלקית אך לא רק. בתפריטה הרחב תמצאו כריכים, קישים, פסטות, דגים ועוד. התיישבנו במסעדה רחבת הידיים במרפסת ליד החלון, התפאורה החיצונית משובבת נפש – רחבה גדולה אשר בה בריכה ומפל המעטרים אותה. המסעדה ממוקמת כאילו על קצה צוק. אם היה שלג בארצנו, הייתה זו תמונה אירופאית מושלמת.

לקראת השעה שמונה המסעדה הייתה ריקה, יחסית, אך הובטח לנו כי כל השולחנות מוזמנים ולקראת השעה תשע המקום יתמלא עד אפס מקום. אנו פקפקנו בליבנו ושיערנו כי מדובר בסתם עוד הבטחה שיווקית שלא תתממש. אבל ציפתה לנו הפתעה...

למנות ראשונות הזמנו גלילות חצילים ממולאות בתערובת גבינות. הגלילות היו טעימות מאוד, בעלות ניחוח פיקנטי, שנבע בעיקר מהגבינות הטובות שהוטמנו בתוכן. כמו כן הזמנו ארצ'יני – כדורי ריזוטו פריכים במילוי גבינות ועשבי תיבול. כדורי הריזוטו היו חמימים ונעימים, אמנם מטוגנים אך שמן עודף לא הורגש בהם וכפי שמנות פתיחה אמורות להיות, הם לא הכבידו עלינו – סועדים המצפים לבאות.

הדפס כתבה שלח לחבר
7060 מסעדות במאגר
”  “ על