מסעדות | אוכל | קופונים | הנחות | ROL - Restaurant On-Line

פורטל רול - מדריך מסעדות ומגזין אוכל. מכיל מידע אודות אלפי מסעדות, בתי קפה ופאבים. בנוסף מצרף קופוני הנחה, מתכונים, קייטרינג וסדנאות בישול.

יום שלישי - 17.10.2017

המנות לא איחרו להגיע. ערן אמר (לא טעמתי כי אני לא משתגעת על פירות-ים) שהמנה שלו משובחת. אני יכולה רק להעיד שקודם כל אני סומכת עליו בעיניים עצומות. הוא מבין גדול באוכל, ומבשל דגול בעצמו. ושנית – המנה שלו היתה שובת עין, צבעונית וענקית. היא הגיעה מהבילה והפיצה ניחוחות לכל עבר. אחרי שטעם והחווה את דעתו, שקע ערן באכילה והשתתק לזמן ארוך. מזל שבדיוק שנייה לאחריו הגיעו הקבבים שלי, ויכולתי להתמסר להם גם אני, בלי לחוש שאני צריכה לבדר אותו. עלי לציין שלמרות הרעב, שיכול היה לגרום לי ליהנות בעצם מכל דבר אוכל שהוא, הצלחתי להבחין כמה שהקבב שלי היה טוב. קבב טלה עסיסי, בתיבול פרסי אוריינטלי, שהפתיע את לשוני המתורגלת בקבבים, וטעם לי מאוד. הצ'יפס שנלוו למנה היו פריכים כראוי, והסלט הירוק עשיר, טרי ומוזלף ברוטב ויניגרט מעולה.

אחרי שגמרנו לכרסם, ללעוס, לבצוע ולנגוס הרמנו שנינו מבט מחויך והסתכלנו, לראשונה מזה עשר דקות בערך, זה בעיניו של האחר. לא היה צורך להכביר במלים – שנינו נהנינו, והדבר ניכר על הבעת פנינו החולמנית.

וכך, שבעים ומאושרים, למרות ועל אף היחס המפנק והחם של המלצר שלנו, החלטנו לעבור לבר של "פנלופה". אני יכולה לספר לכם שערן הזמין וודקה רד-בול אחת, ועוד אחת ועוד אחת. ושאני ישבתי על בקבוק הר חרמון אדום, שכבר התחלתי "לעבוד" עליו במהלך הארוחה. אני גם יודעת שבשלב כלשהו התחלנו לפטפט עם אולגה וניקול, שבאו לאילת מדנמרק, והפתיעו אותנו, כי חשבנו שכבר די נדיר למצוא תיירים מחו"ל בעיר. אני גם זוכרת, אם כי די במעומעם, שהברמן החתיך הצית לי את הסיגריות באביריות יתר, ושדווקא היה לי נחמד שערן טיפה מקנא, לנוכח כל הבלונדיניות מסביבו, זהו. אין לי מושג איך יצאנו משם ואיך נחתנו בחזרה במלון. אני רק יודעת שכשקמתי בבוקר ויתרתי על ירידה לחדר האוכל – הייתי לגמרי, אבל לגמרי, מסופקת מליל האתמול.
מאת: מערכת ROL
פנלופה – עסקיות בתזמון נהדר
לתושבי אילת ולמבקרים הרבים בה כבר מוכר השם "פנלופה" – ביסטרו-בר חדשני ומקסים, שהביא אל העיר הדרומית משב רוח מודרני מאוד, מקום בילוי משגע, וים אפשרויות לארוחה עסקית מצוינת במחירים יותר מהוגנים.
בגיחה האחרונה שלנו לאילת בחרנו לסעוד ב"פנלופה", ביסטרו-בר שנפתח לפני כשנה באזור התעשייה באילת, ושעליו שמענו המלצה מחברים. מיד ניכר היה שב"פנלופה" השקיעו חשיבה והרבה משאבים בעיצוב החלל ובבניית התפריט. המקום התגלה כמאוד יפה – מעוצב בקווים נקיים ובצבעים אופנתיים-חמים משהו, ומזכיר יותר ברים אפלוליים עכשוויים מתל-אביב מאשר את המראה האופייני לבר אילתי טיפוסי.

יכולנו לשבת ישר על הבר הרחב והארוך, עם האורות העמומים ואווירת הפיתוי, אבל החלטנו שלשם אולי נזרום מאוחר יותר, ונתחיל בישיבה מסודרת סביב לשולחן, ובזלילה לא מחושבת, ההולמת תיירים, שנוהגים לרוב בבואם לעיר הקייט הדרומית להסתפק בארוחת בוקר שופעת במלון ולאחריה לגלוש ישירות לארוחת הערב, תוך דילוג אלגנטי על צהריי היום. היינו מורעבים.

ובאמת השעה הייתה שעת ערב, וכמה שמחנו לגלות שב"פנלופה" מגישים ארוחות עסקיות במשך כל שעות פתיחת המסעדה. נהדר. את התפריט של "פנלופה" הרכיב ומיישם במטבח השף צחי כהן. יש בו מגוון עשיר ומצוין של בשרים, פירות-ים, דגים ופסטות. מצאנו את עצמנו עומדים מול בחירה בין אפשרויות העסקיות, מתפריט מכובד ובתמורה למחירים ממש, אבל ממש, משתלמים. בחרתי לי קבב טלה בסגנון פרסי, בתוספת טוגנים וסלט ירוק (39 ש"ח), ואילו ערן הלך על שרימפס, קלמרי ומולים מוקפצים ברוטב אסייתי בשלושה צבעי הקשת (49 ש"ח).

לפתיחה הגיע לחם הבית, עם טחינה טעימה וזיתים מבושלים ברוטב עגבניות. התנפלנו. בעודנו מנשנשים התרשמנו מיתר השולחנות ומהמקום שהתמלא בינתיים, והמה תיירים וגם תושבים מקומיים. האווירה היתה נהדרת והמוזיקה ברקע, לאונג' סימפטי ביותר, הנעימה את הזלילה והשרתה נחת, כמו גם המזון.