מסעדות | אוכל | קופונים | הנחות | ROL - Restaurant On-Line

פורטל רול - מדריך מסעדות ומגזין אוכל. מכיל מידע אודות אלפי מסעדות, בתי קפה ופאבים. בנוסף מצרף קופוני הנחה, מתכונים, קייטרינג וסדנאות בישול.

יום שישי - 15.12.2017

לא שכחנו ש"שטמפפר" הוא בית-קפה לכל דבר ועניין, ובעל תפריט קפה עשיר מאוד ומיוחד, ולכן לא ויתרנו והמשכנו למערכה הבאה. שרית לקחה קפה מוקה – קפה הפוך עם תוספת קוביות שוקולד בלגי – ונהנתה מאוד. אני לקחתי סיידר חם עם קינמון ויין ותפסתי ראש. נראה שממש השתכרתי, אחרת מה היה גורם לי להזמין קינוחים אחרי שאכלנו כל-כך הרבה?! שרית התמקדה לה בפאי תפוחים חם, שהגיע מעט קריספי, בתוספת קצפת וכדור וניל. הפאי היה מצוין ושונה מכל מה שהכרנו בטעם ובמראה. אני הרמתי גבה ואמרתי לה: "יו! פאי תפוחים זה מה-זה שנות השמונים", ובחרתי בטירמיסו, שהיה קליל וטעים והצליח לצלוח את בטני גם לאחר כל המנות שאכלתי.

למשך כל הארוחה הגדולה הזו עמדו לשירותנו שלי המלצרית ומיכה המנהל. עליי לציין שהשירות היה חם ואדיב, ואפילו יותר מזה. שלי ומיכה הפגינו יחס חם ואדיב, גם אחד כלפי השני, שזה מבחינתי כבר אומר משהו על החמימות ב"שטמפפר". ממש משפחה – בין המנהל לעובדים ובין העובדים ללקוחות. שמחנו כל כך על כך ש"שטמפפר" חרט על דגלו את המשולש הקדוש של שירות טוב, מחיר טוב, ואוכל טוב, שגם ההתמסחרות הגדולה של בתי הקפה בארץ לא הצליחה לשבור. אמרנו יפה שלום לכולם וקמנו ללכת, כששרית תומכת בי אחר ההשתכרות. תוך כדי שהיא סוחבת אותי לאוטו צצה בי התובנה ואמרתי לה: "פה זה רטרו אמרתי, מקום טוב כמו פעם, טעים כמו פעם וחמים כמו פעם, אפילו המלצריות פה לובשות סקיני ג'ינס".
מאת: אודליה צדוק
כמו יין טוב...
כמו יין טוב... משתבח עם השנים. בית-קפה עם ניחוח רטרו אותנטי ואמיתי, אוכל מעולה ושירות נהדר – ב"שטמפפר" הנתנייתי תקבלו את כל התענוג הזה במחירי עסקיות ראויים ואטרקטיביים. ההנאה כלולה במחיר.
כבר מספר שנים שמתחוללת בישראל חזרה לרטרו. כן, שנות השמונים שמו אותותיהן בישראל של שנות האלפיים וסוחפות איתן את כל העם. זה מתחיל עם הקאברים המוזיקליים ששוטפים את תחנות הרדיו, ממשיך עם הסקיני ג'ינס, שעוטף כל בחורה חטובה בארצנו, והכי חשוב, זה מחזיר אותנו לאותם בתי הקפה הביתיים והטובים, אלה שההתמסחרות הגדולה של שנות האלפיים והשתלטות הרשתות על כל בלוק, טרם פגעה בהם. הנהירה לבתי הקפה לא אף פסחה עליי, וגם אני, ככל בני ובנות העם האקסקלוסיבי, התחלתי לחפש את פינות החמד האלו שמיוחדותם היא בפשטותם.

כזה הוא ה"שטמפפר" שבמרכז נתניה. "שטמפפר" הוא מבתי הקפה הוותיקים בנתניה. כבר 10 שנים שהוא מוכתר כמלך בתי הקפה ברחוב שטמפפר. אז לקחתי את חברתי שרית לעסקית צהריים ב"שטמפפר" על-מנת לתהות על קנקן הקפה שלו, ותאמינו לי, הוא לא אכזב.

העסקיות לבית "שטמפפר" מורכבות ממנה ראשונה של סלט הבית, או חציל קלוי בטחינה ירוקה, או מרק היום, כוללות גם שתייה חמה וקרה, ומתומחרות במחיר המנה העיקרית בלבד. עסקה משתלמת שכזו לא יכולתי להרשות לעצמי לפספס. למערכה הראשונה לקחנו חציל קלוי, שהגיע בקערת טחינה ירוקה ועסיסית בתוספת שני צנימים עבים לספיגת הטחינה. המנה התחבבה עלינו ממש. שרית התמקדה בחציל ואנוכי הספגתי את הטחינה בצנימים המשובחים, שנמשחו בשמן זית וערבו לי לחך. סלט הבית שהגיע אף הוא לשולחננו היה מעולה, ותובל ברוטב הבית. אך יותר מזה, הסלט התברך בשלל דגנים, כגון: גרעיני חמנייה ופולי סויה, שהקנו לו נופח, טעם והרבה גיוון בפה, או אם אצטט את שרית: "זה טעים עם כל האלה שהם שמו" – חברתי אכן יודעת להתנסח. המנות הראשונות זכו לתשבוחות משתינו.

למנות העיקריות לקחנו מנת כבדי עוף מוקפצים עם פטריות ובצל ברוטב ברביקיו לשרית, ואסקלופ עוף בתערובת תיבול נוסח טנדורי בשבילי. שתי המנות היו גדולות ויפות וטעמן סיקרן אותנו מאוד. התוצאות לא איחרו לבוא. לאחר ביס אחד שרית החלה להמהם "מממממ", ולא הפסיקה לשבח את כבדי העוף שלה בכל ביס. אנוכי – הופתעתי מעובי האסקלופ שהוגש לי, ולמען האמת טיפה חששתי שבגללו יהיה האסקלופ יבש מידי או חסר טעם. ובכן אני חייבת להודות ש"שטמפפר" הפתיע. האסקלופ העבה שלי היה עסיסי ומעודן. שתי המנות הוגשו עם אנטיפסטי בתוספת פרוסות תפוחי אדמה צלויים, שאני ממש ממש אהבתי, וספגטי נפוליטנה, ששרית כל-כך אהבה שאפילו לא נתנה לי לטעום ממנו. אחרי 10 דקות מרגע הגשת המנות, נראינו במצב עילפון, האוכל היה טעים ואנחנו אכלנו מהר (וטוב!).